Do pozyskania certyfikatu wymagane jest potwierdzenie kompetencji pracowników przez odpowiednią liczbę egzaminów inżynierskich Microsoft oraz przede wszystkim udokumentowanie praktycznego doświadczenia z wdrożeń. Doświadczenie to było weryfikowane przez Microsoft na podstawie opinii klientów spółki.
Status Microsoft Certified Partner oraz pozyskanie wspomnianej kompetencji daje firmie Contium dostęp do zasobów edukacyjnych, oprogramowania i wsparcia oferowanego przez Microsoft, a także jest wyznacznikiem specjalizacji spółki w zakresie rozwiązań wykorzystujących takie rozwiązania jak Microsoft Content Server, Microsoft SharePoint Portal Server, czy Microsoft BizTalk Server.
Contium jest także członkiem Windows Web Hoster Program. W ramach tego programu oferuje licencje na produkty Microsoft w modelu dzierżawy (ASP - Application Service Provision). Klienci Contium płacą miesięczny abonament za wykorzystanie oprogramowania serwerowego i ograniczają w ten sposób koszt inwestycji w momencie uruchamiania aplikacji. Nie ponoszą także dodatkowych kosztów w przypadku chęci wykorzystania nowych wersji oprogramowania.
http://www.contium.pl