We wrześniu 2001 roku rusza kampania promująca e-biznes wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Autorem kampanii jest sieć ośrodków Euro Info Centre, programu Unii Europejskiej wspomagającego rozwój przedsiębiorczości.
We wrześniu 2001 roku rusza kampania promująca e-biznes wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Autorem kampanii jest sieć ośrodków Euro Info Centre, programu Unii Europejskiej wspomagającego rozwój przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy będą mogli m.in. wziąć udział w seminariach i szkoleniach pokazujących zalety komercyjnych zastosowań internetu. Wyłoniony zostanie także zwycięzca konkursu na najlepsze zastosowanie sieci w biznesie.
Kampania promująca E-biznes w Polsce jest elementem ogólnoeuropejskiej kampanii zachęcającej przedsiębiorców do korzystania z internetu. W Polsce zaistniała dzięki sieci ośrodków Euro Info Centre i jest wynikiem przetargu rozpisanego przez Unię Europejską.
W ramach kampanii promującej e-biznes w Polsce przewidziane są m.in.:
· Cykl 8 seminariów (Wałbrzych, Białystok, Lublin, Toruń, Kraków, Katowice, Szczecin, Rzeszów) praktycznych dla biznesu, w czasie których przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. jak wpisać działania internetowe w ogólną strategię firmy, jak planować działalność w internecie, jak wybrać dostawcę internetu i jak wykorzystać sieć do poprawy jakości obsługi klientów.
· Przeprowadzenie konkursu na najlepsze zastosowanie e-biznesu w Polsce. Wyłonione zostaną przedsiębiorstwa najlepiej wykorzystujące internet w swojej działalności. Analiza nadesłanych przez firmy ankiet będzie podstawą badań na temat zastosowania e-biznesu przez małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP).
· Zakończenie konkursu i rozdanie nagród odbędzie się podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie, przy udziale przedstawicieli Komisji Europejskiej.
· Stworzenie serwisu internetowego na temat e-biznesu. Sewis o charakterze poradnika będzie zawierał praktyczne informacje, jak rozpocząć działalność w e-biznesie.
· Wydanie broszury informacyjnej - poradnika dla przedsiębiorstw, zainteresowanych rozpoczęciem działalności internetowej.
· Uruchomienie internetowej grupy dyskusyjnej będącej szerokim forum wymiany informacji i poglądów na temat e-biznesu.
Koordynatorem kampanii promocji e-Biznesu w Polsce jest Centrum Euro Info w Rzeszowie