TVN kupuje większościowy pakiet akcji spółki Gamellon - operatora wielokanałowych sieci partnerskich Youtube. Uzyska tym samym dostęp do prawie 100 kanałów, które subskrybuje 19 milionów internautów. Miesięcznie generują one około 150 milionów wyświetleń.
Dzięki tej transakcji, grupa TVN poszerza swoją ofertę video w Internecie o treści skierowane głównie do młodszego, zaangażowanego i atrakcyjnego dla reklamodawców grona odbiorców. Jak podkreśla spółka, transakcja oznacza również dostęp do kreatywnej i utalentowanej społeczności młodych twórców, którzy będą od teraz mogli skorzystać z infrastruktury produkcyjnej TVN. W internecie TVN jest obecny głównie przez platformę player.pl. Docelowo także tam planowany jest udział youtuberów.
- Jest mi niezmiernie miło powitać w gronie naszych gwiazd Blowka i Stuu, jednych z najbardziej kreatywnych YouTuberów - powiedział prezes TVN Jim Samples, cytowany w komunikacie. - Wspólnie z Gamellon chcemy wspierać młodych twórców w kreowaniu oraz monetyzacji produkcji internetowych w tym tzw. branded entertainment, reklamodawcom oferując tym samym nowe formy komunikacji docierającej do młodych odbiorców w Polsce i regionie CEE.
Oferta reklamowa kanałów partnerskich zostanie włączona do portfolio Biura Reklamy TVN.
Gamellon tworzy, produkuje oraz dystrybuuje materiały wideo poświęcone tematyce gier. Skupia w sieci prawie 100 kanałów, które subskrybuje 19 milionów internautów. Kanały te generują około 150 milionów wyświetleń miesięcznie.
Na początku roku TVN stworzył zespół produkcyjny TVN Emotion Studio, który rozwija, produkuje oraz dystrybuuje treści cyfrowe.
W ramach grupy TVN funkcjonują kanały telewizyjne: TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat.