Rozwiązanie jest skierowane do aktywnych użytkowników domowych Internetu oraz firm.
Główną zaletą nowego rozwiązania jest łatwość migracji od poprzednich wersji do nowej wersji systemu HiS. Polega ona na instalacji nowych kart liniowych w istniejącej infrastrukturze sieciowej TP S.A. oraz wyposażaniu użytkowników w nowe terminale abonenckie.
Dzięki HiS SHDSL zwykła publiczna linia telefoniczna zmienia się w wydajną magistralę do transmisji danych i głosu. Lokalna centrala telefoniczna staje się bramą do jednoczesnej realizacji rozmów, transmisji danych oraz usług sieciowych.
Kanał telefoniczny sieci publicznej jest zawsze dostępny dla klienta, nawet w przypadku dużego obciążenia łącza z Internetem. W przypadku telefonicznego połączenia z siecią komputerową, HiS SHDSL znajduje wyjście z sytuacji 'albo-albo' istniejącej między telefonem i komputerem. W rozwiązaniu Ericssona jest miejsce dla obu usług w tym samym czasie.
Uwzględniając przy tym fakt posiadania przez HiS SHDSL routera IP oraz POP (Point of Presence) na półce systemu HiS (DSLAM), jest to jedno z najprostszych i najszybszych rozwiązań bezpośredniego przyłączenia klientów oraz wprowadzenia nowych usług .
Od 1999 roku Ericsson Sp. z o.o. poprzez dystrybutora RWT-TP S.A. sprzedał do TP SA infrastrukturę o pojemności przekraczającej 100 tysięcy linii HiS, w oparciu o którą skonstruowana została usługa SDI.