Współpraca Dyżurnetu z operatorami największych polskich portali oraz z dostawcami Internetu zainaugurowana została serią spotkań jego przedstawicieli z firmami: ONET.pl , Wirtualna Polska, Hoga.pl SA, Aster City i PRO FUTURO S.A.
Zespół Dyżurnetu przedstawił uczestnikom rozmów zakres swoich obowiązków, sposoby postępowania ze zgłoszeniami otrzymywanymi od użytkowników Internetu oraz zasady współpracy z Policją. Uczestnicy spotkań zadeklarowali swoje poparcie dla projektu tworzenia sieci narodowych hotlineand#8217;ów realizowanego w państwach Unii Europejskiej i dla działań podejmowanych przez polski hotline.
Pierwszym efektem nawiązanej współpracy ma być wymiana bannerów pomiędzy Dyżurnetem a firmami, które zadeklarowały chęć wsparcia jego działalności. Dzięki temu informacja o istnieniu Dyżurnetu dotrze do większej liczby użytkowników Internetu i pozwoli na szybsze zlokalizowanie strony, na której znajduje się niezbędna informacja i formularz służący do zgłaszania nielegalnych treści.
Przedstawiciele firm, z którymi prowadzone były rozmowy, wyrazili również gotowość do utworzenia komitetu doradczego ds. walki z nielegalnymi treściami, który będzie działał przy zespole Dyżurnetu. Jego rolą ma być doradzanie zespołowi w przypadkach trudnych zgłoszeń, wymiana doświadczeń w zakresie usuwania nielegalnych treści w Internecie oraz opiniowanie efektów pracy Dyżurnetu.
Mamy nadzieję, że dzięki wykazanemu zainteresowaniu i zaangażowaniu ze strony polskich portali i dostawców Internetu możliwa będzie szybsza, efektywna reakcja w przypadku zgłoszenia nielegalnych treści znajdujących się w oferowanych przez nich serwisach - powiedział Marek Dudek, kierownik NIFC Hotline Polska.
http://www.hotline.org.pl