Wątpliwość ma rozstrzygnąć postepowanie, które przeciwko spółce eCard wszczął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. *
Urząd sprawdzi, czy eCard, stwarzając kontrahentom nierówne warunki konkurencji, nie nadużywał swej rynkowej pozycji. *Postępowanie zostało wszczęte na skutek skargi sklepu internetowego Intimo, który eCard obciążył w 2005 roku kosztami transakcji internetowej, zrealizowanej przez osobę posługującą się cudzą kartą kredytową.
UOKiK ustalił, że eCard obciążał kosztami podobnych transakcji oraz kosztami reklamacji tylko część swych kontrahentów. Zdaniem UOKiK utrudniało im to konkurencję z innymi klientami eCardu, na których nie nakładano podobnych obciążeń.
Spółka eCard SA działa od 2000 roku. Za jej pośrednictwem rozliczenia on-line prowadzą m.in.: Agora, PLL LOT, Netia, Polkomtel oraz PKP Intercity.