Serwis aukcyjny Allegro.pl - za skuteczną konkurencję z zachodnimi graczem eBay.pl i usprawnienie działania serwisu,
Spółkę Gadu Gadu - za utrzymywanie niegasnącej popularności komunikatora internetowego oraz budowanie wokół niego społeczności,
Sklep internetowy Merlin.pl - przede wszystkim za zyskowność, rozszerzanie działalności i wychodzenie z modelem biznesowym poza internet,
Portal o2.pl - za wprowadzanie nowych usług takich ich telewizja internetowa oraz za nieprzerwaną walkę z narodowym operatorem o stawki połączeń do sieci dla podmiotów internetowych.
Portal internetowy Onet.pl - za imponujące wyniki finansowe oraz plany rozwoju nie tylko komercyjnych projektów, ale również i tych o badawczym charakterze (centrum badawczo-rozwojowe),
Serwis turystyczny Travelplanet.pl - za udane upublicznienie spółki i konsekwentne otwieranie placówek z usługami turystycznymi na terenie kraju.
"Nominowanie kandydatów było szalenie trudne" - wskazała Anna Meller, redaktor prowadzący Internet Standard. - "W czasach drugiego boomu internetowego większość podmiotów wykazuje się imponującą dynamiką i operatywnością. Nasza Redakcja jest pod wrażeniem osiągnięć polskich spółek."
"Od kilku lat nie mieliśmy na polskim rynku tak silnej, konkurencyjnej walki. Napływ kapitału, standardowe badania rynku, wzrost gospodarczy, zagraniczna konkurencja przyczyniły się do większej aktywności uczestników e-rynku. Dlatego też Redakcja Internet Standard miała nie lada kłopot z wyborem liderów" - uważa Michał Kreczmar, wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. - "Jednym z głównych wskaźników branych pod uwagę przez naszą redakcję był stopień wykorzystania potencjału nowej gospodarki przez nominowane firmy zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym. Firmy te internet mają już w standardzie a standard jest jeden Internet Standard."
Zwycięzcę nagrody Internet Standard Firma II Boomu Internetowego poznamy za tydzień. Wręczenie narody nastąpi w redakcji magazynu Internet Standard.
www.idg.pl