Zauważalną zmianą jest zastosowanie nowego szablonu, sprzyjającego poprawie prezentacji materiałów graficznych, a także wprowadzenie ulepszonego mechanizmu oceniania zamieszczanych materiałów, dzięki któremu użytkownicy mają większy wpływ na wybór eksponowanych zdjęć i tekstów.
W nowych Faktach częściej pojawiają się odnośniki do wybranych treści i narzędzi pochodzących z innych serwisów INTERIA.PL, w większym niż dotychczas stopniu sięga się też po materiały z zewnątrz, czego wyrazem jest obecność tekstów z tygodnika Polityka.
Nowa wersja Faktów powstała zgodnie ze specyfikacją XHTML 1.0, uznaną obecnie za jeden z najnowocześniejszych standardów tworzenia stron WWW. Dla użytkownika fakt ten przekłada się m.in. na zauważalne przyspieszenie tempa ładowania się strony oraz większą poprawność jej wyświetlania.
- Mamy już za sobą wstępny etap przebudowy serwisu, polegający na wprowadzeniu nowoczesnego, bardziej funkcjonalnego layoutu - wyjaśnia szef Faktów, Krzysztof Fijałek. - Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem zmian zmierzających do podniesienia interaktywności Faktów i wyraźnego wzbogacenia zasobów serwisu, m.in. o materiały multimedialne - dodaje.
Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius w marcu br. Fakty INTERIA.PL, stanowiące kluczowy element serwisów informacyjnych portalu, odwiedziło 1,8 mln użytkowników. Serwisy informacyjne należące do INTERIA.PL zanotowały najwyższy wzrost liczby użytkowników (12,3 % w stosunku do lutego br.) w grupie najpopularniejszych polskich internetowych serwisów informacyjnych.
www.interia.pl