W środę firma Jupiter Media Metrix opublikowała studium dotyczące jakości obsługi klienta na serwisach B2B. Od jakości tej obsługi wiele zależy, jednak wiele firm nie spełnia podstawowych wymagań pod tym względem.
Dla klienta najważniejszą sprawą jest szybki i wygodny dostęp do informacji. 65% ankietowanych firm odpowiada co prawda na listy wysłane pocztą elektroniczną w ciągu 24 godzin. Niestety, aż 29% przedsiębiorstw, czyli prawie jedna trzecia, ignoruje przychodzącą pocztę i w ogóle na nią nie odpowiada. 4% witryn dysponuje interaktywnym chatem umożliwiającym pogawędkę z konsultantem w czasie rzeczywistym.
Tylko 2% serwisów posiada łatwą w użyciu funkcję umożliwiającą duży stopień samoobsługi. Istniejące rozwiązania rzadko kiedy zawierają coś więcej, niż listę najczęściej zadawanych pytań (FAQ).
Studium opracowano na podstawie ankiety, w której wzięło udział 51 firm, które prowadzą własne przedsięwzięcia B2B. Wnioski, jakie można wysnuć z raportu są takie, że jeśli chodzi o obsługę klienta na platformach B2B, jest wiele do zrobienia. Analitycy uważają, że obsługa klienta może stać się produktem samym w sobie. W związku z dużymi brakami w tym sektorze można spodziewać się w najbliższym czasie wzrostu zapotrzebowania na systemy CRM.