Optimus planuje wycofać się z inwestycji w internetowy sklep E-market, powiedział 'Parkietowi' prezes Optimusa Jacek Krawczyk. Przedsięwzięcie zostało powołane do życia jako joint venture z Polsatem. Głóną ideą przy tworzeniu E-marketu było stworzenie wiodącego polskiego portalu handlowego, który poprzez media elektroniczne (internet, TV, WAP) umożliwiłby powszechny dostęp do informacji o produktach i usługach oraz umożliwił dokonywanie transakcji.
Sklep przynosi jednak straty, miesięczne koszty utrzymania serwisu w sieci to 200 tysięcy złotych. Optimus szuka dla E-marketu nowego partnera i tym samym sposobu wycofania się z tej działalności.
Według nowego podziału firmy E-market należy do Optimus Technologie, profil spółki nie pasuje więc do struktury tej grupy, która ma być z założenia grupa technologoczna. Cała działalność internetowa B2C znalazła się w części Optimus Portal (związanej z Grupą ITI), do której E-market nie wszedł.