Nowy interfejs działa w oparciu o przeglądarkę internetową i jest wygodny w użyciu. Został zaprojektowany z uwzględnieniem sugestii i zaleceń użytkowników wersji poprzedniej i pozwala administratorowi na łatwe i szybkie konfigurowanie produktu, zarządzanie licencjami, monitorowanie wydajności oraz przeglądanie statystyk związanych ze spamem.
Profile filtrowania definiujące procedury przetwarzania poczty także mogą być konfigurowane przy użyciu wygodnego interfejsu wykorzystującego minimalny zestaw narzędzi wymaganych do zarządzania systemem ochrony. Administratorzy mają możliwość precyzyjnego dostosowania rozwiązania do wymogów firmowej sieci. Możliwe jest włączanie i wyłączanie poszczególnych reguł filtrowania oraz definiowanie indywidualnych reguł na potrzeby użytkowników przypisanych do różnych grup.
Konfiguracja oraz zarządzanie systemu zostały znacznie uproszczone dzięki zgromadzeniu wszystkich ustawień w jednym pliku, w którym administrator może znaleźć informacje o każdym składniku rozwiązania.
Kaspersky Anti-Spam 3.0 oferuje znacznie lepszą integrację z systemami pocztowymi Sendmail oraz Communigate PRO, które są szczególnie popularne w sieciach korporacyjnych.
Kaspersky Anti-Spam walczy ze spamem korzystając z wielopoziomowego filtrowania wiadomości e-mail. Analiza lingwistyczna może automatycznie przetwarzać wiadomości i odrzucać niechcianą korespondencję. Ponadto rozwiązanie jako jedyne na rynku analizuje spam powstający w języku rosyjskim.
Informacje o warunkach i procedurach związanych z udziałem w programie testów beta produktu Kaspersky Anti-Spam 3.0 można znaleźć na stronie http://www.kaspersky.com/beta (strona w języku angielskim). Dodatkowe informacje w języku polskim można uzyskać pisząc pod adres beta@kaspersky.pl. Testy beta aplikacji Kaspersky Anti-Spam 3.0 trwają do 5 lipca 2006 r. Wersji beta oprogramowania Kaspersky Anti-Spam 3.0 nie należy instalować na serwerach produkcyjnych.
http://www.kaspersky.com/beta