Ankieta trzeciej edycji badania zawiera część skierowaną do wszystkich użytkowników poczty elektronicznej oraz fragment dedykowany tylko pracownikom działu marketingu, PR oraz dyrektorom i właścicielom firm. Pozwoli to wykazać różnice w postrzeganiu poczty elektronicznej jako kanału komunikacji między nadawcami a odbiorcami komunikatów marketingowych. Baza podstawowych zagadnień pozostała taka sama jak w poprzednich edycjach, aby można było wskazać trendy i zmiany, które zaszły w ciągu ostatnich lat. Nowe, dodatkowe pytania zostały stworzone na podstawie zachowań ankietowanych z lat ubiegłych oraz sugestii Klientów SARE.
- W zeszłym roku chcieliśmy dowiedzieć się czegoś więcej na temat postrzegania przez internautów zjawiska spamu. W tym roku z kolei postanowiliśmy pozyskać kilka dodatkowych informacji, które mogą bezpośrednio przełożyć się na podniesienie jakości wysyłanych newsletterów. Chcemy wiedzieć, czego oczekują odbiorcy od tej metody komunikacji zarówno pod względem treści, jak i częstotliwości wysyłek - powiedział Krzysztof Dębowski, Dyrektor Zarządzający SARE.
Celem badania jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej. Wyniki przysłużą się podnoszeniu jakości tworzonych biuletynów elektronicznych oraz wskażą kierunki rozbudowy systemu SARE. Raport z badania udostępniony zostanie wszystkim zainteresowanym: internautom, dziennikarzom, firmom, klientom oraz uczelniom wyższym i dostępny będzie na stronie www.sare.pl w dziale "e-mail marketing". Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Patronami medialnymi akcji są: Radio Pin, Brief, MediaRun, e-biznes.pl oraz portal Nowoczesna Firma.
www.sare.pl/ankieta