W ciągu 10 dni możemy oddać prezent kupiony w sklepie internetowym. Gorzej, gdy zakupy robiliśmy w sklepie tradycyjnym. Wtedy nie mamy możliwości zwrotu, jeśli towar nie ma wad i po prostu przestał się nam podobać.
– _ W takiej sytuacji _ _ tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy zgodzi się przyjąć nieudane z naszego punktu widzenia zakupy _ – tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Inaczej jest w przypadku sklepów internetowych. Tutaj sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu. Mamy na to 10 dni od dostarczenia przedmiotu przez listonosza czy kuriera. Przy zwrocie nie musimy podawać przyczyny, lecz jedynie oświadczyć, że odstępujemy od umowy kupna.
Sam prezent musimy odesłać do 14 dni. Sklep musi nam ponadto oddać całą sumę, jaką zapłaciliśmy za przedmiot – ma na to 14 dni od otrzymania zwrotu. Wszystkie koszty związane z odesłaniem przedmiotu musimy niestety ponieść z własnej kieszeni.