Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Profesjonalny serwis WWW

0
Podziel się:

Ponad dwa miliony witryn zawierające dziesiątki milionów stron tworzy z WWW olbrzymią enklawę danych, komunikacji i transakcji.

Ponad dwa miliony witryn zawierające dziesiątki milionów stron tworzy z WWW olbrzymią elektroniczną enklawę danych, komunikacji i transakcji. Głównymi elementami sieci są tworzone dla różnych celów serwisy internetowe.

Uwzględniając zróżnicowanie wśród użytkowników, właściciele takich serwisów powinni starać się zidentyfikować swoich odbiorców i w odpowiedni sposób się z nimi komunikować.
Szacuje się, że około 90% istniejących komercyjnych stron WWW nie stosuje jednak tej zasady.

Dlaczego zatem internet jest tak popularny?
Fala popularności bierze się z pozostałych 10%, które dają użytkownikom wartości i korzyści. To właśnie twórcy tych serwisów odnaleźli zalety internetu i potrafili w odpowiedni sposób przedstawić je odbiorcy.

Do głównych korzyści płynących z obecności internetu można zaliczyć jego zdolność do funkcjonowania jako:
ośrodka szkoleniowego, źródła informacji, środka do komunikowania się, miejsca wymiany opinii, ośrodka monitorowania i obserwacji.

Strach przed internetem

Dostęp do internetu staje się coraz tańszy, a szybkośc transmisji wzrasta wraz z pojawieniem się nowych technologii. Jednakże - mimo zawrotnego tempa rozwoju - ludzie obawiają się internetu. Z jednej strony uwazają go za technologiczną tajemnicę i odstrasza ich techniczny żargon, z drugiej zaś przytłacza nieprzerwany strumień szumu informacyjnego napływającego zewsząd. Inni uważają że sieć WWW skłania ludzi do izolowania się i spędzania setek godzin miesięcznie przed komputerem.

WWW jest narzędziem

Witryna WWW, tak jak każdy środek przekazu, wymaga stałego nadzoru ze strony jej twórców. Zaniedbana - może się stać niebezpieczna dla właściciela. Ponadto, obowiązkem twórców jest sprawić, by ci, którzy obawiają się sieci, czuli się mile widziani - to powinno pomóc im w pełni wykorzystać potencjał internetu. Prawda ta jest być może oczywista, ale często niedostrzegana: osoby które korzystają z serwisu WWW do komunikowania się czy zdobywania informacji całkowicie różnią się od tych, które go projektują. Użytkownicy reprezentują różnorakie profile demograficzne, oraz - co ważniejsze - inaczej przyswajają wiedzę z internetu. Bardzo łatwo jest im się zagubić w sieci. Choć często ta nowa technologia jest dla nich przerażająca, to należy pamiętać że stanowią oni odbiorców. Nawet więcej niż odbiorców - konsumentów i klientów. To właśnie oni będą kształtować internet w przyszłości.

Serwisy WWW nie powinny być zachowawcze

Niektóre serwisy są słabe - pod względem graficznym, treści merytorycznej czy nawigacji. Nie wykorzystuje się ich jako efektywnych narzędzi marketingowych. Strony które istnieją od dłuższego czasu potrzebują uaktualnienia celem zaspokojenia rosnących potrzeb klientów. Zaniechanie takiego podejścia może sprawić że będą oni opuszczać nieprzydatną stronę.

Należy przekonać odbiorców do przestawienia się na nowe zachowania zbliżające ich do gospodarki internetowej. Na tym szczególnie powinni skupić się projektanci witryn WWW. Serwisy internetowe powinny być dla odbiorców a nie dla chwały projektantów.

Jak więc utrzymać na wysokim poziomie oglądalność serwisu?
Można to osiągnąć poprzez m.in.:
stałą kontrolę i aktualizację serwisu, poprawianie błędów,
poprawność i aktualność zawartości merytorycznej serwisu,
regularne sprawdzanie skrzynek kontaktowych w serwisie, odpowiadanie wszystkim zgłaszającym uwagi do serwisu,
prostotę serwisu, logiczny układ serwisu - prosta i intuicyjna nawigacja, optymalizację rozmiarów plików - skrócenie czasu ładowania stron, zrozumienie obaw użytkowników przed nowymi technologiami.

Cele serwisu internetowego

Serwis internetowy może zaistnieć z wielu powodów. Głównym jednak zadaniem jest stworzenie miejsca, w którym będzie można realizować pewne zadania.

Do głównych kategorii zastosowań serwisów internetowych należą:

Informacyjne dostarczanie informacji o firmie opisywanie produktu lub usługi publikowanie najnowszych wiadomości

Wyszukiwawcze przeszukiwanie bazy danych firmy udostępnianie informacji

Transakcyjne składanie zamówień prowadzenie sprzedaży
wspieranie tradycyjnej sprzedaży

Komunikacyjne wspieranie obsługi działu klienta
utrzymywanie stałego kontaktu z dystrybutorami i dostawcami
przekazywanie informacji i wiedzy

Rozrywkowe udostępnianie atrakcyjnych dodatków zwiększających świadomość marki

Ewolucja serwisu internetowgo

Pomimo, że istnieje wiele rodzajów serwisów dostarczających ofertę firmy, wszystkie można przyporządkować do czterech ogólnych typów. Serwisy internetowe swój obecny poziom osiągnęly na drodze kilkuletniej ewolucji. W początkowej fazie rozwoju internetu firmy uświadomiły sobie, iż powstaje nowe medium promocji. Wiele z nich szybko zaistniało w sieci, jednak w tym wczesnym stadium zastosowanie serwisu intenetowego ograniczało go jedynie do roli nośnika informacji. Stworzenie elektronicznytch sklepów było kolejnym etapem. Fakt ich powstania wynikał bezpośrednio z dostrzeżenia ogromnych możliwości dotarcia do klienta i zwiększenia udziału w rynku.

Podstawowe typy serwisów to:
elektroniczna broszura - elektroniczna wersja materiałów informacyjnych firmy, zwykle zamieszczanych w broszurach i na wizytówkach,

B2C (Business to Consumer) - serwis tworzony do sprzedawania produktów w internecie,

B2B (Business to Business) - serwis wspierający wybrane operacje wewnętrzne firmy poprzez ich udostępnienie partnerom z zewnątrz

E2E (End to End Business) - rozwiązanie integrujące wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne operacje w jedną całość

Rozwój internetu doprowadził do stworzenie technologii umożliwiających jednoczesną komunikację z pracownikami i partnerami; doprowadziło to do redukcji kosztów. Ostatni typ - E2E - jest najtrudniejszy do wdrożenia. Łączy on wiele oddzielnych procesów w jeden złożony. Na bazie tych czterech ogólnych typów serwisów internetowych powstają rozwiązania e-business, różniące się między sobą zarówno pod względem przeznaczenia jak i złożoności.

Serwisy internetowe w Polsce

Większość polskich stron WWW nadal można zakwalifikować do kategorii elektronicznych broszur. Wiele serwisów posiada zaledwie jeden wymiar - udostępnianie informacji z materiałów drukowanych. Nie wykorzystują one interaktywności, którą oferuje internet. Zapominają że to ona pozwoliłaby odbiorcom zbliżyć się do firmy i jej produktów. Elektroniczne broszury w rzeczywistości nie tylko nie służą ich właścicielom, lecz przeciwnie - mogą zaszkodzić renomie firmy. Interaktywne interfejsy czy mechanizmy pozwalające na przeszukiwanie i porównywanie zasobów są nadal rzadkością.

internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)