We współpracy z firmą Xtrade, PZU SA przeprowadził aukcję internetową dla samochodowych zakładów naprawczych, z którymi ubezpieczyciel planuje zacieśnić współpracę w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych. Proces ten jest częścią wdrażanego aktualnie programu zmian w likwidacji szkód, którego celem jest doprowadzenie obsługi klienta, w tym zakresie, do poziomu europejskiego.
PZU jest pierwszą firmą w Polsce, która skorzystała z oferty zewnętrznego dostawcy horyzontalnej platformy B2B. Dotychczas, jedynymi usługobiorcami dwóch działających w Polsce platform horyzontalnych byli ich właściciele.
Do przeprowadzenia aukcji użyto, stworzonej przez Commerce One, specjalnej aplikacji działającej na platformie handlu elektronicznego B2B Xtrade.
PZU zamierza dalej wykorzystywać platformę internetową do prowadzenia procesu wyboru warsztatów naprawczych w innych częściach kraju oraz do prowadzenia aukcji na dobra i usługi ogólne.
W aukcji wzięły udział 132 warsztaty naprawcze działające w Okręgu Warszawskim. Warsztaty przez 3 dni mogły składać i modyfikować on-line wiążące oferty ceny roboczogodziny, na bieżąco obserwując poziom anonimowych ofert wszystkich innych warsztatów.
Po zakończeniu aukcji, PZU przeprowadziło ostateczny wybór warsztatów do ścisłej współpracy, wg algorytmu uwzględniającego ostatnią ofertę ceny roboczogodziny, lokalizację i posiadane autoryzacje. W wyniku tego procesu, 78 warsztatów już podpisało umowy o współpracy z ubezpieczycielem.