Firmy na całym świecie kontynuują inwestycje w e-commerce pomimo zagrożenia światową recesją, napisano w przeprowadzonym przez Accenture studium.
75% badanych menedżerów wyższego stopnia stwierdziło, że w ciągu 12 miesięcy zamierzają zwiększyć wydatki na e-commerce o 15%. Natomiast połowa ankietowanych zamierza w ciągu trzech lat zainwestować w biznes bezprzewodowy.
Prowadzenie biznesu w internecie stało się już w Stanach Zjednoczonych regułą: 57% badanych osób na stanowiskach kierowniczych jest zdania, że prowadzona przez nich działalność internetowa jest sukcesem. Aż 45% z nich przyznaje się do odnoszenia prawdziwych korzyści finansowych z e-biznesu. Badanie wykazało także, że 62% firm używa internetu do kupowania i sprzedawania produktów i usług, 73% wspiera w ten sposób sprzedaż, a 57% realizuje poprzez sieć funkcje związane z pozyskiwaniem pracowników.
W porównaniu z poprzednim rokiem zmieniły się przyczyny inwestowania w e-commerce, stwierdzają autorzy badania „The Unexpected eEurope”. W pogarszającej się sytuacji gospodarczej i narastającej konkurencji, spółki poszukują poprawy efektywności, jaką można osiągnąć inwestując w rozwiązania internetowe. eCommerce ma usprawnić pracę biur i zarządzanie łańcuchem dostaw, a także wesprzeć sprzedaż i marketing.
Głównym powodem inwestycji w e-biznes nie jest już pozyskiwanie nowych klientów, ale pogłębianie relacji z klientami poprzez dostarczanie lepiej dostosowanych do ich potrzeb usług. 70% ankietowanych zamierza zwiększyć swoją zależność od przychodów z usług, a 75% w ciągu trzech lat zamierza dostosowywać świadczone usługi do indywidualnych potrzeb klienta.