.
Opracowana w Ministerstwie Gospodarki strategia zakłada, że produkcja sprzedana tego sektora będzie rosła w latach 2003-2006 o co najmniej 8 proc. rocznie.
Z dokumentu wynika, że największe możliwości rozwoju branży stworzyć mogą systemy telekomunikacyjne GSM i UMTS, systemy cyfrowej telewizji naziemnej, produkcja płyt DVD, a także obszar tzw. identyfikacji elektronicznej (np. elektroniczny dowód osobisty, elektroniczna karta zdrowia, portmonetka elektroniczna).
Zgodnie ze strategią, w 2003 roku Ministerstwo Gospodarki opracować ma założenia do powstania trzech parków technologicznych w okolicach Warszawy, Gdańska i Wrocławia.
Przewiduje się też uruchomienie pracowni multimedialnych na terenach wiejskich. Pracownie takie wyposażone byłyby w komputery podłączone do internetu, co umożliwiłoby świadczenie usług edukacyjnych i informacyjnych.
Strategia zawiera także analizę sektora elektronicznego.
Udział tej branży w polskiej gospodarce jest stosunkowo niewielki. W latach 1996-2001 udział elektroniki w PKB wynosił 1-1,3 proc.
W sektorze tym działa około 5.500 firm. Firmy produkcyjne stanowią około jednej trzeciej ogółu firm w tym sektorze. Przedsiębiorstwa państwowe to zaledwie 1 proc.
W branży tej przeważają firmy małe: 95 proc. firm zatrudnia do 9 osób. Tylko 106 firm zatrudnia więcej niż 49 osób.
Przychody z produkcji odbiorników radiowych, telewizorów i sprzętu komunikacyjnego stanowią ponad 60 proc. przychodów ogółem przemysłu elektronicznego.
Największy udział w przychodach całej branży ma produkcja telewizorów (34 proc.)
Sektor elektroniczny cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów zagranicznych.
W latach 1990-2001 wartość inwestycji zagranicznych w tym sektorze wyniosła łącznie 5,7 mld USD. Największymi inwestorami są tu Thomson MultiMedia (kineskopy i telewizory), Philips (telewizory i komponenty elektroniczne) oraz trzej producenci sprzętu telekomunikacyjnego: Siemens, Alcatel, Lucent Technologies.