Internet odgrywa coraz większą rolę przy zakupie samochodu, wynika z badań instytutu TNS Emnid. 35% spośród 600 ankietowanych zmotoryzowanych internautów uważa, że sieć jest pomocna przy podjęciu decyzji kupna.
Internet służy jednak głównie jako źródło informacji, użytkownicy sieci wolą raczej kupować w sposób tradycyjny, u dealerów - 94% uważa, że można im bardziej zaufać niż wirtualnym sprzedawcom.
Stojan Kamburow, analityk rynku motoryzacyjnego w TNS Emnid uważa, że 'internetowe salony samochodowe nie zastąpią w szybkim czasie tradycyjnych sprzedawców aut. Rola nowego medium będzie jednak rosła'.
Sprzedaż samochodów w internecie z pewnością jest branżą o dużym potencjale rozwojowym. Świadczą o tym praktycznie każde badania rynku. W Polsce internauci również poszukują ofert motoryzacyjnych w sieci - 58% uważa nawet, że kupiłoby nowe auto w wirtualnym salonie, wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Mojeauto.pl.