Gracze mogą kupować i sprzedawać dobra oraz usługi w trójwymiarowym świecie online. Obowiązującą walutą są Linden dolary.
Według przytaczanych przez Sky News szacunków wartość codziennych transakcji w wirtualnym świecie to około pięć milionów amerykańskich dolarów. Około 1,5 mln dolarów to wartość transakcji realizowanych przez brytyjskich obywateli Second Life.
ZOBACZ TAKŻE:
Podatki od wirtualnych zarobków
Niektórzy uczynili z Second Life sposób na zarabianie i życie w realnym świecie. Znany jest przykład kobiety, która została milionerką dzięki handlowi wirtualnymi nieruchomościami w Second Life.
"Wielu graczy nie zdaje sobie sprawy z tego, że transakcje zawierane w Second Life mogą podlegać opodatkowaniu" - mówi Rob Ellerby, szef Chartered Institute of Taxation, organizacji zajmującej się m.in. edukacją podatkową w Wielkiej Brytanii.
Dlatego teraz CIOT wyśle do Second Life swoich doradców, którzy w ramach tygodnia porad podatkowych, będą uświadamiać graczy, jakie konsekwencje niesie za sobą ich handlowa aktywność w SL.