Polski portal turystyczny Easygo.pl przejmie pełną obsługę klientów Fly.pl należącego do *spółki Comvel, niemieckiego potentata w tej branży - wynika z informacji uzyskanych przez Money.pl. Jest to pierwszy taki projekt na polskim *rynku**.
Spółka Comvel po prawie dwóch latach funkcjonowania na polskim rynku i oferowania usług turystycznych poprzez portal Fly.pl, podjęła decyzję o zmianie strategii biznesowej. Od teraz klientów obu portali turystycznych obsługiwać będzie jeden zespół konsultantów, należący do Easygo.pl. Zawarta umowa ma podnieść skuteczność sprzedażową Fly.pl.
_ - Firma rozpoczęła działalność w Polsce z zupełnie inną strategią. Teraz chcemy skupić nasze działania na pozyskiwaniu klienta. Obsługę pozyskanego przez nas ruchu pozostawiamy jednak zewnętrznym profesjonalistom - _wyjaśnia Grzegorz Bosowski, dyrektor zarządzający Fly.pl.
EasyGo.pl to spółka z krajowym kapitałem operująca na rynku e-turystycznym od 4 lat. Fly.pl został uruchomiony w styczniu 2008 r. i jest częścią międzynarodowej Grypy Comvel, która posiada bliźniacze portale w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii.
Obie spółki zachowują więc pełną niezależność prawną i organizacyjną, a świadczone usługi rozliczane będą na zasadzie outsourcingu._ - Prawie nic się nie zmienia. Nasza siedziba i cały zespół pozostają w Warszawie. Zmienia się tylko Contact Center, w którym obsługiwani będą nasi klienci _ - dodaje Bosowski.
Portal turystyczny Easygo.pl jako jedyny z tzw. pierwszej trójki w polskiej e-turystyce zamknął rok 2008 dodatnim wynikiem finansowym. Spółka zanotowała przychody na poziomie 51,5 mln zł i zysk netto w wysokości 510 tys. zł. Z kolei Fly.pl w ubiegłym roku zanotował 20 mln zł obrotu. W tym roku spodziewa się wzrostu do poziomu około 30 mln zł.
Zdaniem Mateusza Kazieczko, prezesa Easygo.pl, spółka jest przygotowana na obsługę klientów Fly.pl. _ - Nasze rozmowy trwały od kilku miesięcy. Mieliśmy więc czas na odpowiednie przygotowania. Na przełomie roku rozbudowaliśmy i odpowiednio przystosowaliśmy wszystkie systemy informatyczne i rezerwacyjne _ - zapewnia Kazieczko.
Obie strony nie zdradzają szczegółów finansowych związanych z podpisaniem umowy i sposobem rozliczania współpracy. Obaj szefowie zapewniają jedynie, że umowa jest korzystna i satysfakcjonująca dla obu stron.
Klienci Fly.pl według zapewnień Easygo.pl nie odczują żadnych zmian technologicznych. Jakość obsługi ma pozostać identyczna dla obu obsługiwanych firm.href="http://www.money.pl/archiwum/poradniki/artykul/jak;zadbac;o;udane;wakacje;przed;wyjazdem,174,0,255406.html">