Według danych Global eMarketing, systemu Windows 98 używa prawie połowa polskich internautów (47 proc.) i jest on dwa razy bardziej popularny niż Windows XP (24 proc.).
Wśród zagranicznych użytkowników polskich stron internetowych przeważają właściciele Windows XP (38 proc.)
Systemy inne niż Windows, jak Linux czy MacOS, niezależnie od kraju, cieszą się znikomym, w sumie około jedno-dwuprocentowym, zainteresowaniem.
Podobnie jak systemy operacyjne, również przeglądarki internetowe są zdominowane przez produkty Microsoftu. Ponad 96 proc. polskich internautów i 94 proc. internautów z zagranicy, wchodzących na polskie strony, korzysta z przeglądarek dołączanych do systemów Windows.
Według Global eMarketing około połowy wszystkich internautów ma w monitorach ustawioną rozdzielczość 1024x768 pikseli, co jest charakterystyczne głównie dla monitorów 17-calowych.
Z mniejszej rozdzielczości, 800x600 pikseli, korzysta więcej krajowych internautów (44 proc.), niż łączących się z zagranicy (34 proc.).
Rozdzielczości duże, powyżej 1280x1024 pikseli, charakterystyczne dla dużych 19-calowych i większych monitorów, cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem.