W roku 2001 Acer Computer Polska zrealizował postawione sobie cele biznesowe. Firma koncentrowała się na osiągnięciu wzrostu w segmencie notebooków, upatrując w nim największy potencjał zarówno wzrostu jak i zysków. Acer przygotował specjalną ofertę dla rynku polskiego.
Obejmowała ona wszystkie zastosowania komputerów przenośnych od tanich modeli po luksusowe i superprzenośne. Przez cały rok 2001 w ciągłej sprzedaży było kilkanaście modeli notebooków.
W ubiegłym roku zmieniono też filozofię działania firmy. O ile wcześniej Acer koncentrował się na dużych przetargach, o tyle od początku roku 2001 firma kieruje swą ofertę także do firm SMB i indywidualnych użytkowników.
Sprzedaż w tej ostatniej grupie klientów skutecznie wspomógł program Acer Point wprowadzony w Polsce we wrześniu 2001 roku. Polega on na wydzieleniu 25-30 salonów sprzedaży w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu, gdzie klienci mogą nie tylko uzyskać pełną informacje, ale także dokładnie obejrzeć sprzęt i trochę na nim popracować.
Wszystkie te działania przyniosły wymierne efekty. O ile w roku 2000 firma sprzedała 899 komputerów przenośnych, to w 2001 już 3133. W samym IV kwartale 2001 klientów znalazło 1266 notebooków. Wyniki te zostały osiągnięte, pomimo że warunki do prowadzenia biznesu były znacznie trudniejsze niż w roku 2000 z powodu spowolnienia gospodarki.
W porównaniu z rokiem 2000 spadła liczba sprzedanych komputerów biurkowych z 2660 do 1557, ale wzrosła liczba serwerów ze 141 do 166 sztuk.
'W tym roku planujemy nadal rozwijać sprzedaż notebooków' - powiedział Adam Nawrocki, Country Manager Acer Computer Polska. 'Pomimo trudnej sytuacji w gospodarce zamierzamy sprzedać 4500 komputerów przenośnych. Plan ten zrealizujemy m.in. dzięki pozyskaniu do współpracy nowych dealerów i kontynuacji programu Acer Point.'