Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Zalecenia IAB Polska dla systemów wyszukiwawczych

0
Podziel się:

Ocenia się, że znacznie ponad połowa ruchu w globalnej sieci internet jest generowana przez wyszukiwarki i katalogi internetowe.

To nie reklama lecz głównie fakt wyświetlenia witryny w wynikach wyszukiwania kieruje internautów do określonych witryn.

Ocenia się, że znacznie ponad połowa ruchu w globalnej sieci internet jest generowana przez wyszukiwarki i katalogi internetowe. To nie reklama lecz głównie fakt wyświetlenia witryny w wynikach wyszukiwania kieruje internautów do określonych witryn.
Stworzenie katalogu czy wyszukiwarki wymaga od właścicieli witryn ogromnych inwestycji w ludzi, sprzęt i oprogramowanie. Witryny te, chcąc bezpłatnie udostępniać swą niezwykłą funkcjonalność internautom, muszą utrzymywać się z przychodów z reklam. Reklama, choć niekiedy zbyt dokuczliwa, jest motorem tego typu przedsięwzięć.

Formą reklamy - budzącą w Polsce ostatnio duże kontrowersje - są tzw. płatne linki czyli odnośniki w wynikach wyszukiwania, które zostały tam zamieszczone wskutek umów handlowych, a nie przez automaty samoczynnie kolekcjonujące dane o zasobach internetu.

Obecnie nie obowiązują w Polsce żadne regulacje prawne dotyczące zasad udostępniania i prezentacji przez media (wydawców) danych zgromadzonych przez nie w systemach wyszukiwawczych (konkretnie: w wyszukiwarkach oraz katalogach). IAB Polska stoi zatem na stanowisku, że każdy wydawca sam decyduje o zasadach prezentacji swojej własności (w tym wypadku zgromadzonych danych). Chcąc uszanować interes każdej z tych grup, IAB Polska sugeruje, iż wszystkie wymienione strony powinny stosować jasne dla innych reguły postępowania. Dotyczy to w szczególności zasad prezentacji wyników baz danych zgromadzonych w należących do wydawców systemów wyszukiwawczych (wyszukiwarkach oraz katalogach) a w szczególności jasnych zasad umieszczania w nich tzw. płatnych linków. Przez „jasne zasady umieszczania” rozumiemy wykluczenie możliwości wprowadzenia odbiorców w błąd.

Tylko w taki sposób można budować wzajemne zaufanie między wszystkimi grupami (wydawcy, reklamodawcy, użytkownicy), oraz uniknąć narzucenia bardziej restrykcyjnych regulacji przez instytucje trzecie.

IAB Polska (www.iab.pl) realizując swą statutową misję zaleca przyjęcie uregulowań kwestii prezentacji systemów wyszukiwawczych (wyszukiwarek oraz katalogów) zgodnych z tymi obowiązującymi w Unii Europejskiej oraz USA.

internet
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)