1,8 mln zł kary dostał Canal+ Cyfrowy za utrudnianie klientom rozwiązania umowy. Pracownicy zmuszali klientów do dzwonienia na infolinię, wprowadzając w błąd, że tylko tak skutecznie mogą zrezygnować z abonamentu.
Urząd ocenił, że zgodnie z umową wystarczyło wysłać list z wnioskiem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.
Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. _ Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu _ - podkreśliła spółka
Czytaj więcej o decyzjach UOKIK | |
---|---|
Urząd przeszukał Empik. Skontrolowali czy... Rzeczniczka prasowa Empiku Monika Marianowicz poinformowała, że chodzi o postępowanie wyjaśniające w sprawie, a nie przeciwko Spółce. | |
UOKiK znów karze za SMS-y i wiadomości Oto praktyki firm Telecom Media, P4, PTC, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. | |
Miliony kary dla dwóch spółek energetycznych Zdaniem UOKiK niedozwolone praktyki mogły utrudniać wybór sprzedawcy energii przez końcowych odbiorców. |