- poinformował w czwartek Jarosław Roszkowski, dyrektor generalny Crowley Data Poland.
'Spodziewamy się, że zainwestowana kwota 100 mln USD zwróci się nam w ciągu ok. 7 lat' - powiedział Roszkowski.
Do końca tego roku, spółka planuje pozyskać ponad 500 klientów korporacyjnych.
'Chcielibyśmy pozyskać 80 proc. klientów biznesowych w każdym mieście' - powiedział Marcin Galwas, dyrektor ds. marketingu. Według niego, dla firmy najważniejszy jest rynek warszawski. Tutaj koncentruje się 60 proc. jej działalności.
Zdaniem Roszkowskiego, inwestorzy odchodzą obecnie od finansowania w branży telekomunikacyjnej.
'Nastąpiła bariera dostępu do środków inwestycyjnych, dlatego dobrym wyjściem dla spółek w branży telekomunikacyjnej jest współpraca' - powiedział Roszkowski. Crawley podpisała już umowy o współpracy m.in. z Telekomunikacją Polską SA, Tel-Energo i Netią.
Spółka posiada stałe finansowanie z rynku amerykańskiego. W tym roku Crowley planuje pozyskać przychody ze sprzedaży w wysokości ok. 15 mln zł. O zyskach Roszkowski mówi ostrożnie.
'Spodziewamy się pozytywnego wyniku EBITDA w przyszłym roku' - powiedział Roszkowski.
Klientami Crowley Data są m.in. Radio Zet, Polska Agencja Prasowa, Rafineria Gdańska i niektóre kasy chorych.
Do tej pory spółka zainwestowała w Polsce ok. 30 mln USD.
Sieć Datastar została uruchomiona w Polsce 4 września 2000 roku. Dostępna jest dla klientów w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście, na Śląsku i w Krakowie.
Sieć umożliwia szybką transmisję danych oraz stały dostęp do Internetu. Firma Crowley została założona w Ameryce przez przedsiębiorcę George'a Crowley'a. 15-letnią koncesję na świadczenie ogólnokrajowych usług telekomunikacyjnych w Polsce spółka uzyskała w 1999 roku.