Centertel od 19 września oficjalnie zmieni swoją markę na Orange. Dzięki wprowadzanym zmianom spółka chce osiągnąć pozycję lidera na polskim rynku - poinformował w czwartek prezes TP SA Marek Józefiak.
"Podejmowane przez nas działania zaowocują tym, że Centertel będzie w przyszłym roku numerem jeden na rynku telefonii komórkowej w Polsce" - powiedział dziennikarzom Józefiak.
Obecnie Centertel, oferujący usługi komórkowe pod marką Idea, zajmuje drugą pozycję na rynku z udziałem na poziomie 33,3 proc.
Zdaniem Józefiaka, wprowadzenie marki Orange nie spowoduje, że koszty marketingowe Centertela wzrosną.
Dodatkowo do końca 2005 roku koszty rebrandingu ma ponosić francuski Orange.
"Myślę, że inwestorów giełdowych nie trzeba przekonywać do tego, że ta operacja się opłaca, koszty były znane wcześniej, będą one częściowo zrekompensowane wspólnymi zakupami sprzętu" - powiedział Józefiak.
Wprowadzenie na polski rynek wiąże się z koniecznością ponoszenia na rzecz France Telecom przez TP SA opłaty licencyjnej w wysokości 1,6 proc. rocznych przychodów grupy TP SA.
Józefiak jednocześnie podtrzymał zapowiedzi, że na koniec 2005 roku liczba klientów Centertela wzrośnie do 9 mln.
Po pierwszym półroczu Centertel miał 8,6 mln klientów.
TP SA ma 66 proc. udziałów w Centertelu, a France Telecom pozostałe 34 proc.