Międzynarodowa firma konsultingowa ATLANTIC-ACM zakończyła trzecie już badanie na temat telefonii IP. Z raportu wynika, że do 2007 r. za pomocą telefonii VoIP w Stanach Zjednoczonych wydzwonione zostanie 100 miliardów minut.
„Wszyscy operatorzy telekomunikacyjni oceniają wpływ technologii IP na swoją działalność. Telekomy kolejnej generacji takie jak Net2Phone, iBasis, ITXC i Level 3 doprowadziły do wzrostu rynku w minionych latach. W najbliższym czasie do wyścigu włączą się tradycyjni operatorzy” – twierdzi Judy Reed Smith, prezes ATLANTIC-ACM.
Pomimo wielu zalet telefonii IP ważną przeszkodą w rozwoju tej technologii będzie miała jakość usług, która nie jest jeszcze w pełni porównywalna z tradycyjną telefonią PSTN. Omawiane badanie wskazuje jednak, że operatorzy w coraz większym stopniu ufają rozwiązaniom VoIP. Ruch w sieciach będzie więc sukcesywnie przesuwany z PSTN ku telefonii IP.
Wzrost rynku ma następować również dzięki udogodnieniom takim jak session initiation protocol (SIP).
„Postępy technologii H.323 i rozwój protokołu SIP doprowadzą do szybkiego wzrostu rynku. Głównym problemem pozostanie zapewnienie możliwości współdziałania” – deklaruje Nick Regas, konsultant ATLANTIC-ACM.