Jeszcze w tym miesiącu do Sejmu ma trafić projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, zakazujący przerywania programów reklamami, o ile ich twórcy nie wyrażą na to zgody. Projekt przygotowuje Samoobrona. Dotyczyć ma zarówno mediów publicznych, jak i komercyjnych.
"Chcielibyśmy do ustawy o radiofonii i telewizji wprowadzić zapis ograniczający, a nawet blokujący wchodzenie z reklamami w czasie emisji w radiu lub telewizji audycji bez zgody ich autorów. Chodzi o to, by nie przerywać np. na reklamy emisji spektakli teatralnych, filmów" - powiedział w środę na konferencji w Szczecinie poseł Samoobrony Janusz Maksymiuk.
Dodał, że planowane zmiany w ustawie są odpowiedzią na "liczne głosy twórców i ich spadkobierców". "Wychodzimy z założenia, że jest to niewychowawcze, nieeleganckie i niszczy się w ten sposób dzieła. Mamy tutaj bardzo duże wsparcie środowisk twórczych" - powiedział Maksymiuk.
Rzecznik Samoobrony Mateusz Piskorski dodał, że kształt projektu będzie jeszcze konsultowany ze środowiskami twórców.