- Operatorzy nie utrudniają przenoszenia numerów telefonów komórkowych do innych sieci _ - _ tak wynika z kontroli Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Zdaniem prezes UKE Anny Streżyńskiej operatorzy komórkowi dostosowali się do obowiązujących przepisów. Szefowa urzędu zachęca klientów, by w razie problemów z przeniesieniem numerów informowali Urząd.
Od początku lipca, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego powinno trwać jeden dzień i jest bezpłatne.
W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie. Po wejściu w życie nowych przepisów do UKE zaczęły docierać skargi od klientów dotyczące blokowania przez operatorów zmiany sieci. W związku z tym Urząd podjął decyzję o kontroli.
Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według UKE zniechęcało to klientów do zmiany operatora.
Po wejściu w życie nowych przepisów UKE informował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.