Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

UOKiK: Ponad 21 mln zł kary dla PTC

0
Podziel się:

UOKiK w listopadzie 2010 r. rozpoczął badanie zorganizowanej w sieciach Polskiej Telefonii Cyfrowej loterii Czy stałeś się dzisiaj Milionerem.

UOKiK: Ponad 21 mln zł kary dla PTC
(bvdwiel/sxc.hu)

Ponad 21 mln zł kary nałożyła Prezes UOKiK na Polską Telefonię Cyfrową (dziś T-Mobile) za nierzetelnie informowanie o zasadach sms-owej loterii _ Czy stałeś się dzisiaj Milionerem _ - podał dziś Urząd.

UOKiK w listopadzie 2010 r. rozpoczął badanie zorganizowanej w sieciach Polskiej Telefonii Cyfrowej loterii _ Czy stałeś się dzisiaj Milionerem _ po otrzymaniu kilkuset skarg konsumentów. Konkurs trwał od 25 października 2010 r. do 2 lutego 2011 r. i przewidywał możliwość wygrania miliona zł. Warunkiem udziału było korzystanie z usług telekomunikacyjnych PTC lub zakup np. tapety na ekran, dzwonka czy gry.

Prezes UOKiK uznała, że PTC wprowadziła konsumentów w błąd nierzetelnie informując o jego zasadach i za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na PTC karę w wysokości 21 mln 262 tys. 842 zł oraz obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej www.t-mobile.pl przez sześć miesięcy. Spółka zaprzestała stosowania zakwestionowanej praktyki. Ukarany ma prawo odwołać się od decyzji do sądu.

Aby uczestniczyć w loterii, wystarczyło odesłać sms na podany numer lub odpowiedzieć na komunikat głosowy przez wybranie tonowe klawisza _ 1 _. Od tego momentu uczestnik otrzymywał od PTC jedną wiadomość sms dziennie, za którą musiał zapłacić 4,88 zł brutto. Autorzy skarg przeważnie podnosili, że nie zdawali sobie sprawy, w jaki sposób wzięli udział w konkursie, a o udziale w loterii i związanych z tym kosztach dowiadywali się po dostarczeniu rachunku telefonicznego.

Jak poinformował UOKiK, ze skarg, które do niego napłynęły wynikało, że wielu abonentów było przekonanych o tym, że biorą udział w loterii jednorazowo. Urząd ustalił, że informacje przekazywane abonentom sugerowały, że zgłoszenie uczestnictwa w loterii dotyczy tylko jednego dnia. Jednak odesłanie wiadomości wiązało się z uczestnictwem w konkursie do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji, a także z otrzymywaniem płatnego smsa każdego dnia uczestnictwa w konkursie.

Kolejną praktyką, którą zakwestionowała Prezes UOKiK było wprowadzanie w błąd, co do kosztów udziału w loterii. W treści smsa zachęcającego do gry pojawiała się informacja o tym, że wysłanie wiadomości jest bezpłatne, a na końcu napis 4,88 zł/dzień. Zdaniem Urzędu, w ten sposób przekaz stał się nieczytelny i niezrozumiały i miał na celu wywołanie wrażenia, że abonent nic nie płaci, biorąc udział w loterii. Tymczasem uczestnictwo w konkursie wiązało się z otrzymywaniem smsa, który kosztował 4,88 zł brutto.

Czytaj więcej o karach nałożonych na operatorów
UOKiK karze za SMS-owy konkurs Spółka Mobile Formats musi zapłacić ponad 85 tysięcy złotych za wprowadzanie w błąd uczestników telewizyjnego konkursu sms-owego.
"29 gr za minutę do wszystkich". Za to kara 29 groszy za minutę do wszystkich - to hasło reklamowe operatora sieci Plus zakwestionował UOKiK.
Koniec kantów w opłatach za SMS-y Organizator loterii lub quizu musi nas jasno poinformować, jaki jest całkowity koszt połączenia lub wysłania wiadomości.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)