RPD wskazuje, że oferta programowa TVP dla najmłodszych jest coraz uboższa. _ - Docierają do mnie informacje, że odcinki programów są często powtarzane, nierzadko wielokrotnie, a premiery nowych odcinków odbywają się średnio raz w miesiącu _ - pisze Michalak.
Wyraża także zaniepokojenie zmniejszaniem budżetów krajowych produkcji dla dzieci, co - jak zauważa - odbija się na ich jakości. Za niekorzystne uważa również wielokrotne zmienianie godzin nadawania programów dla dzieci. _ Znane i lubiane przez dzieci Domisie były emitowane dotychczas w środy, niedziele, a teraz są w czwartki. Podobna sytuacja jest z Molikami książkowymi oraz Budzikiem _.
Rzecznik zwraca uwagę, że przesuwane są godziny emisji, skracany czas trwania dobranocki, przy jednoczesnym wydłużeniu bloków reklamowych - nierzadko bajka dla dzieci trwa ok. 10 minut, za to nadawane przed nią i po niej reklamy - ponad 15 minut.
_ - Dzieci, jako szczególny odbiorca, powinny mieć zapewnioną stabilną porę emisji swoich ulubionych programów i mieć pewność, że gdy zasiądą przed telewizorem, zobaczą swoich ulubionych bohaterów w trakcie nowych przygód. Natomiast my dorośli powinniśmy zadbać o to, aby treści przekazywane w programach wspomagały rozwój psychofizyczny i kształtowały właściwe postawy społeczne najmłodszych widzów. Realizacji tych celów z pewnością nie służy zastępowanie tak powszechnie znanych i lubianych programów jak Teleranek czy 5-10-15, filmami aminowanymi _ - podkreśla RPD.
TVP ma 30 dni, by odpowiedzieć na pismo Rzecznika Praw Dziecka.
Przypomina, że zwracał się już w tej sprawie do poprzednich prezesów TVP, pierwszy raz w 2009 r. _ W toku korespondencji z panem Romualdem Orłem, uzyskałem zapewnienie, że oferta programowa dla dzieci jest stale odnawiana i uzupełniana o nowe pozycje _ - pisze Michalak.
Prosi jednocześnie o wyjaśnienia w tej kwestii i informacje o _ planowanych działaniach TVP, spełniającej misję publiczną polegającą m.in. na oferowaniu dzieciom i młodzieży programów odmiennych od komercyjnych, które będą odznaczały się wartościami poznawczymi, intelektualnymi i estetycznymi oraz odpowiadały będą standardom jakości i profesjonalizmu _.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/123/t91771.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/uslugi;multimedialne;-;wzrost;o;16;9;proc;,187,0,817339.html) | Usługi multimedialne - wzrost o 16,9 proc. Płatna telewizja stanowi największą część polskiego rynku usług dodanych i multimedialnych. W przyszłości jednak większe udziały zdobędzie mobilny internet. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/16/t46864.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/po;raz;pierwszy;papiez;odpowiadal;na;pytania;w;tv,27,0,817179.html) | Po raz pierwszy papież odpowiadał na pytania w TV Program we włoskiej telewizji publicznej RAI był pierwszym w historii, podczas którego głowa Kościoła odpowiadała na pytania nadesłane przez ludzi z całego świata. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/231/t46567.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/krrit;537;mln;zlotych;wplywow;z;abonamentu,175,0,802223.html) | KRRiT: 537 mln złotych wpływów z abonamentu To 91 mln złotych mniej, niż przed rokiem. |