- poinformował Polkomtel w poniedziałkowym komunikacie.
Przychody operatora w II kwartale 2003 roku wzrosły do 1,29 mld zł, o 11,7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny wzrósł do 320,4 mln zł, z 316,7 mln zł.
EBIDTA wzrosła w II kwartale 2003 roku do 508,5 mln zł, z 481,1 mln zł rok wcześniej.
Całkowite zadłużenie Polkomtela na koniec czerwca wyniosło 1 mld zł, czyli było o 25,7 proc. mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku.
Ogólna liczba klientów Plus GSM wzrosła na koniec II kwartału 2003 r. o 24,3 proc. - do 4,79 mln, z 3,85 mln klientów rok wcześniej.
W drugim kwartale 2003 roku sieć zmniejszyła liczbę użytkowników o 49,8 tys., na co wpływ miała decyzja o odłączaniu nieaktywnych 355 tys. użytkowników SIMPLUSA.
Odłączenie tych użytkowników wpłynęło także m.in. na średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn). Wzrósł on w drugim kwartale 2003 r. do 40,0 proc., z 17,3 proc. w tym samym okresie 2002 r.
Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) w drugim kwartale 2003 r. wyniósł 84,9 zł, czyli spadł o 14,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2002 r.
"Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMS-ów. Wpływ na spadek ARPU miała także zmiana struktury bazy klientów, gdzie udział klientów SIMPLUSa osiągnął 51,9 proc." - napisano w komunikacie.
Polkomtel planuje, że przychody pod koniec 2003 roku powinny przekroczyć 5 mld zł.
Michał Marczak z DI BRE Banku uważa, że spółka wyraźnie odstaje od konkurencji jeżeli chodzi o liczbę nowo pozyskanych abonentów, jednak uzyskała bardzo dobry wynik operacyjny i netto.
"Niższa dynamika przychodów w porównaniu z pierwszym kwartałem wynika z mniejszej ilości pozyskanych abonentów" - powiedział PAP Marczak.
Dodał, że wprawdzie spółka po odłączeniu 350 tys. abonentów zanotowała wzrost ARPU, ale nie aż tak wysoki, jak można byłoby oczekiwać.
"Polkomtel w mniejszym stopniu uczestniczył w wyścigu po klienta, więc wykazał bardzo dobrą marżę EBIDTA i zysk netto" - powiedział Marczak.