Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Nie chce wyrzucać CPK do kosza. Nowy minister infrastruktury już zaprzysiężony

8
Podziel się:

Dariusz Klimczak został nowym ministrem infrastruktury w rządzie Donalda Tuska. Polityk PSL i Trzeciej Drogi jest przeciwny wyrzuceniu projektu CPK do kosza.

Nie chce wyrzucać CPK do kosza. Nowy minister infrastruktury już zaprzysiężony
Dariusz Klimczak objął Ministerstwo Infrastruktury (PAP, PAP/Szymon Pulcyn)

Dariusz Klimczak jest wiceprezesem Polskiego Stronnictwa Ludowego. Z wykształcenia jest historykiem, ukończył też studia doktoranckie z politologii. Od 2009 do 2018 r. był członkiem zarządu województwa łódzkiego, a w Sejmie zasiada od 2019 r. W 2002 r. wstąpił do PSL.

Dariusz Klimczak. Majątek nowego ministra infrastruktury

Dariusz Klimczak ma odłożone około 32 tys. zł, 420 euro i 50 dol. na swoim koncie. O wiele bardziej "imponujące" jest jego oświadczenie majątkowe w rubryce opisującej nieruchomości. Jest właścicielem jednej trzeciej domu o powierzchni 180,6 m kw., którego wartość oszacował na ok. 300 tys. zł. Taki sam ma udział w gospodarstwie rolnym przy tej nieruchomości. Mowa o 4,63 ha o wartości ok. 50 tys. zł.

Do tego dochodzą dwa mieszkania o wartości łącznej ok. 730 tys. zł, ale część tego majątku dzieli z małżonką. Trzeci lokal jest w budowie. Do tego doliczyć należy miejsca parkingowe o wartości łącznej ok. 50 tys. zł (jedno z nich posiada z żoną).

W dochodach za 2022 r. Klimczak wskazał: ok. 174 tys. zł uposażenia poselskiego, ponad 45,6 tys. zł diety parlamentarnej (36 tys. nieopodatkowane) oraz zbycie nieruchomości w wysokości przeszło 68,7 tys. zł. Poseł ujawnia też przychód z wynajmu w kwocie ok. 27 tys. zł.

W rubryce poświęconej zobowiązaniom Klimczak napisał, że ma zaciągnięte dwa kredyty mieszkaniowe, a do spłaty w sumie ok. 375 tys. zł. Jest właścicielem Renault Clio z 2013 r.

Dariusz Klimczak o CPK

Dariusz Klimczak już na początku grudnia stwierdził w TVN24, że CPK to projekt, którego "nie wolno wyrzucić do kosza". Jednak to nie Klimczakowi bezpośrednio podlega projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego. PiS za czasów Marcina Horały przeniósł go ustawą z z Ministerstwa Infrastruktury do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Nie można jednak wykluczyć, że nowy rząd "uporządkuje" tę kwestię i przeniesie projekt CPK z powrotem do resortu infrastruktury, który nadzoruje też m.in. kolej i drogi.

- Ten projekt tak wiele pieniędzy pochłonął, że nie ma mowy o tym, że będzie skasowany. Pytanie, w jakim formacie będzie kontynuowany. (...) Nie wolno go wyrzucić do kosza - powiedział Klimczak w TVN24.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Czesio
rok temu
Smutne że tak techniczne stanowisko jakim jest infrastruktura obejmuje humanista (z wykształcenia historyk).
erazm
rok temu
Koncepcja CPK jest tak dobra, ze nie da sie jej wyrzucić do kosza. Poprawki oczywiście sa konieczne. Szczególnie na Slasku. Tam powinien powstać jeden, wspólny dworzec dla Rybnika, Zor, Wodzisławia i Jastrzębia Zdr. Miasta te sa od siebie oddalone po ok. 10 km i to komunikacja miejska powinna dowozić pasażerów do wspólnego dworca tras międzynarodowych i CPK. Miasta będą mieć połączenie do Warszawy, Brna, Wiednia, Bratysławy, Pragi, Gdańska, Warszawy. Jastrzębiu moga postawić ich dworzec, ale lokalny.
apel -
rok temu
Panie rotacyjny marszałku ! Proszę przeprosić pana posła Brauna ! POrządek obrad sejmu to zakłócał bezprawny obrządek religijny w sejmie ! Sejm to nie jest synagoga ! Światła świec mogły spowodować pożar w budynku sejmu ! Jest to żądanie nas, POLAKÓW płacących na utrzymanie tego sejmu !
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Kielczanin40+
4 miesiące temu
Apropos połączenia np z Zakopanem - patrząc na mapy google i kierunek północno -zachodni ( m.in. połączenie z aglomeracją Śląską ) niewiele trzeba dobudować aby było znacznie lepiej. Połączenie Kielc z miastem powiatowym Kazimierza Wielka ( zwłaszcza odcinek od miasta Pińczów do Kazimierzy Wielkiej) jest jak droga lokalna ( choć teoretycznie to droga wojewódzka). W linii prostej byłoby 60-70 km a trzeba poza godzinami szczytu prawie 1,5 godziny .... O drugim kierunku drogi ekspresowej w mediach czytałem już 25 lat temu..... Do tej pory powstało 7 kilometrów...
Kielczanin40+
4 miesiące temu
LPI Polski to poziom 3,6 panie ministrze, gdyby wziąć pod uwagę tylko infrastrukturę łączącą Polskę z krajami południowymi - prawdopodobnie byłaby to ocena nawet wyraźnie niższa ( pomimo poprawy w ostatnich latach). Czy potrzeba wyselekcjonować kraje o podobnym terenie i wyższej ocenie, aby mógł pan zlecić kierowcom zawodowym vloga rozrywkowo -analityczno- edukacyjnego na temat ich infrastruktury drogowej?
Kielczanin40+
4 miesiące temu
Czy minister infrastruktury - pan Klimczak zleci kierowcom zawodowym- vlogerom podróżniczym nagranie materiałów audio - video o krajach które mają lepszy wskaźnik LPI od Polski - w celach edukacyjnych ( dla ministerstwa,firm transportowych i organizacji transportowych)??
Janpol
9 miesięcy temu
Panie ministrze zmiecie tą głupią ustawę z 59 roku o budownictwie działek koło cmentarzy strefa sanitarna 50 merow
erazm
rok temu
Koncepcja CPK jest tak dobra, ze nie da sie jej wyrzucić do kosza. Poprawki oczywiście sa konieczne. Szczególnie na Slasku. Tam powinien powstać jeden, wspólny dworzec dla Rybnika, Zor, Wodzisławia i Jastrzębia Zdr. Miasta te sa od siebie oddalone po ok. 10 km i to komunikacja miejska powinna dowozić pasażerów do wspólnego dworca tras międzynarodowych i CPK. Miasta będą mieć połączenie do Warszawy, Brna, Wiednia, Bratysławy, Pragi, Gdańska, Warszawy. Jastrzębiu moga postawić ich dworzec, ale lokalny.