Od 1 lutego br. przedsiębiorcy mogą składać odwołania elektroniczne oraz wnioski o tzw. postępowania wyjaśniające ws. Tarczy PFR 2.0.
Do tej pory wpłynęło ich ok. 1000, z czego pozytywnie rozpatrzono 470. Składają je najczęściej firmy, którym wypłacono mniejszą subwencję niż ta, o którą wnioskowały.
-W efekcie PFR wypłacił dodatkowo 83 mln zł - powiedział Bartosz Marczuk. Dodał, że jeśli chodzi o liczbę postępowań wyjaśniających to jest ich 1057, z czego rozpatrzono już ponad 389.
Składają je m.in. firmy, którym odrzucono wniosek elektroniczny albo uważają, że powinny otrzymać wyższą subwencję, a nie mogą załatwić tego odwołaniem.
Przedsiębiorcy składają wnioski o postępowania wyjaśniające zwykle z trzech powodów: rozbieżności związanych z kodami PKD; rozbieżności związanych z danymi w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz KRS; oraz rozbieżności związane z rozliczeniem VAT.
Formularz postępowania wyjaśniającego trzeba złożyć w banku, który bierze udział w dystrybuowania środków z Tarczy PFR 2.0. i trzeba do niego dołączyć odpowiednie zaświadczenia.
- Jeżeli powodem nieprzyznania subwencji było np. zadłużenie w urzędzie skarbowym lub w ZUS i nie pomaga tu złożenie wniosku elektronicznego, to firma musi przedstawić z tych instytucji zaświadczenie o niezaleganiu - powiedział Marczuk.
Wnioski o subwencję z Tarczy PFR 2.0 będą przyjmowane do 28 lutego. 31 marca upływa termin składania elektronicznych odwołań.