- W 2023 r. walczymy o wynik netto LOT-u w wysokości miliarda złotych. Mamy wszyscy świadomość, jak trudny, wymagający i konkurencyjny jest rynek lotniczy. Mówię o miliardzie złotych z nadzieją i spokojem. Chciałbym, żebyśmy spotkali się po zamknięciu roku i powiedzieli "udało się" - powiedział Małecki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W 2022 r. Polskie Linie Lotnicze LOT wypracowały zysk netto w wysokości blisko 114 mln zł. Przed narodowym przewoźnikiem również perspektywa spłaty pomocy publicznej uzyskanej w związku z pandemią COVID-19.
Minister podkreślił, że nie ma mowy o prywatyzacji narodowego przewoźnika. - Mówię to z całą stanowczością. Nie ma zgody na sprzedaż Polskich Linii Lotniczych LOT, nie ma zgody na pozbycie się polskiego żurawia z polskiego i każdego innego nieba. LOT jest dobrem wspólnym wszystkich Polaków - podkreślił wiceminister.
Prywatyzacja państwowych przedsiębiorstw
Brak zgody na prywatyzację państwowych przedsiębiorstw to jeden z motywów w kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości. Partia rządząca poświęca mu jedno z czterech pytań w referendum, które ma się odbyć łącznie z wyborami parlamentarnymi.
Tematu prywatyzacji Polskich Linii Lotniczych LOT nie ma na agendzie. Jak wielokrotnie zwracaliśmy jednak uwagę w money.pl, na europejskim rynku lotniczym postępują procesy konsolidacyjne. Część ekspertów oraz managerów branży lotniczej ocenia, że w perspektywie długoterminowej, LOT może zostać przejęty przez inną większą grupę lotniczą.
Jeszcze niedawno sam wykazywał ambicje konsolidacyjne, czemu służyło powstanie Polskiej Grupy Lotniczej i - ostatecznie niesfinalizowane - przejęcie niemieckich linii lotniczych Condor.
Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl