Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Nie widzimy zagrożenia". Wiceminister o planowanym terminie otwarcia przekopu Mierzei Wiślanej

70
Podziel się:

Prace nad budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną idą zgodnie z planem; nie widzimy zagrożenia dla ich realizacji - zapewnił Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury. W Polskim Radiu 24 był pytany, czy planom budowy nie zagrozi wojna w Ukrainie. Przypomniał, że otwarcie kanału ma nastąpić 17 września.

"Nie widzimy zagrożenia". Wiceminister o planowanym terminie otwarcia przekopu Mierzei Wiślanej
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma być otwarty 17 września br. (PAP, Adam War�awa)

Wiceminister Gróbarczyk podkreślił, że "Mierzeja Wiślana jest ostatnim elementem infrastrukturalnym, który powoduje swobodny dostęp do akwenu Zalewu Wiślanego".

Jak wskazał, cały proces działań związanych z inwestycją był celem ataków hybrydowych.

To twierdzenia, że ta inwestycja jest nieekologiczna, że wpływa negatywnie na środowisko. W ten sposób tworzono dziesiątki dokumentów, wysyłano informacje do Brukseli i musiałem się wielokrotnie tłumaczyć przed komisarzem do spraw środowiska - stwierdził Gróbarczyk.

Jego zdaniem było to działanie propagandowe, które miało na celu zahamowanie tej inwestycji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Piotrem Soroczyńskim

Przekop Mierzei Wiślanej. Kiedy zostanie otwarty kanał?

Wiceminister przypomniał, że planowana data ukończenia kanału przez Mierzeję to 17 września. Zwrócił uwagę, że jest to data symboliczna i została ustalona "w sposób bardzo bezpieczny".

Jesteśmy obecnie po testach szczelnościowych śluzy. Myślę, że na początku czerwca "zalejemy" śluzę, a więc przygotujemy ją do pełnego działania. (...) Niedawno rozstrzygnęliśmy przetarg na pogłębienie samego Zalewu Wiślanego - wskazał.

"Wszystkie prace idą zgodnie z planem. Nie widzimy zagrożenia dla ich realizacji" - zapewnił Gróbarczyk.

Nowa droga wodna łączącą Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską ma uniezależnić Polskę od decyzji rosyjskiej strony, przez terytorium której biegnie droga wodna do Zatoki Gdańskiej. Na przepłynięcie przez Cieśninę Piławską polskie jednostki musiały każdorazowo uzyskiwać zgodę Rosji. Po wybudowaniu kanału nie będą musiały tego robić. Dzięki przekopowi skróci się też droga jednostek płynących z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany. Inwestycja ma wzmocnić port w Elblągu i porty nad Zalewem Wiślanym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(70)
WYRÓŻNIONE
Włodzimierz
2 lata temu
Data jest bardzo dobra. W Rosji propaganda zwraca uwagę na daty, symbole, itp.
JMjr
2 lata temu
Elektrownia w Ostrołęce, stępka w Szczecinie, hub w Baranowie, przekop i CO JESZCZE?
baba
2 lata temu
nie zaplujcie się
NAJNOWSZE KOMENTARZE (70)
krequs
2 lata temu
Przekop ma uzasadnienie polityczne, ale raczej nie ekonomiczne. Kiedy podejmowano decyzję o wykonaniu przekopu wydawała się ona błędną. W obecnej perspektywie ten projekt się broni. Innymi słowy - trafiło się Pisowi jak ślepej kurze ziarnko i wokół tego, i 500+ będą budować następną kampanię wyborczą. Ostatecznie chyba dobrze, że przekop będzie gotowy w tym roku; na pewno skorzysta na tym region Zalewu.
Antymidas
2 lata temu
Tylko przyrody żal...
Polak
2 lata temu
Łoj boli Pe łO każdy dobry dla kraju pomysł Rządu - łoj boli !!! Łatwiej było p...... w telewizji , że Pinindzy ni ma i ne bydzie .
Wieś
2 lata temu
Brawo PiS
Ryt
2 lata temu
Przekop spowoduje ,żę więcej gówna się pojawi w zalewie za sprawą jachtów łódek itp.a statki dotąddopóki nie wejdą na zaplanowaną mieliznę.Na pewno rozjuszyliśmy kacapów tym przekopem i w razie czego rozwalą to w pierwszym porządku.
...
Następna strona