Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

"Nie zrezygnujemy z rejsów z Budapesztu". LOT będzie miał na Węgrzech silnego konkurenta

62
Podziel się:

- Nie zrezygnujemy z rejsów z Budapesztu do Stanów Zjednoczonych, a już w żadnym razie do Korei Południowej - powiedział Michał Fijoł, wiceprezes Polskich Linii Lotniczych LOT ds. handlowych. Od października na trasie ze stolicy Węgier do Seulu polski przewoźnik będzie bezpośrednio konkurować z Korean Air.

"Nie zrezygnujemy z rejsów z Budapesztu". LOT będzie miał na Węgrzech silnego konkurenta
Polskie Linie Lotnicze LOT zbudowały ofertę połączeń z Budapesztu, chcąc stworzyć tam drugi hub (Adobe Stock, MorePixels)

Siatka połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT wciąż jest poszatkowana, wskutek kryzysu wywołanego pandemią COVID-19, a także sytuacji geopolitycznej po wybuchu wojny w Ukrainie. Ucierpiała częstotliwość połączeń do państw w Azji. Dlatego narodowy przewoźnik wykorzystuje samoloty typu Boeing 787 Dreamliner przede wszystkim na rejsach do Stanów Zjednoczonych oraz na czarterach.

Nasze Dreamlinery nie narzekają na brak pracy. Latamy nimi już nie tylko z Polski, ale też z Węgier oraz Czech. I nie zrezygnujemy z rejsów z Budapesztu do Stanów Zjednoczonych, a już w żadnym razie do Korei Południowej - powiedział dziennikarzom Michał Fijoł, członek zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT ds. handlowych, podczas Kongresu Rynku Lotniczego w Warszawie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przegląd techniczny Dreamlinera

LOT kontra Korean Air. Konkurencja na trasie Budapeszt-Seul

LOT na trasie z Budapesztu do Seulu w Korei Południowej lata od września 2019 r., początkowo trzy, obecnie cztery razy w tygodniu. Od października będzie miał bezpośredniego konkurenta. Trasę między stolicami Węgier i Korei Południowej otwiera także Korean Air.

Według danych ch-aviation.com, Korean Air dysponuje flotą 159 samolotów, z czego 125 jest aktualnie w użyciu. Koreański przewoźnik do obsługi tras dalekiego zasięgu ma 11 Boeingów 787 Dreamliner, 39 Boeingów 777, siedem pasażerskich B747 i drugie tyle w wersji cargo, 25 samolotów Airbus A330, oraz trzy Airbusy A380 - największe pasażerskie odrzutowce na świecie. Siatka połączeń Korean Air obejmuje 45 państw i 192 trasy do 114 lotnisk.

Wejście Korean Air do Budapesztu postrzegam jako potwierdzenie tego, że znakomicie zainwestowaliśmy swój czas i zasoby. Bo Korean Air nie wchodzi na najgorsze trasy, ale na te najlepsze - przekonywał Fijoł.

Drugi hub LOT-u w Budapeszcie

Obecność Polskich Linii Lotniczych LOT w Budapeszcie ma stworzyć w stolicy Węgier drugi hub, wypełniając lukę po narodowym przewoźniku Malév, który po 66 latach działalności, w 2012 r. przeszedł do historii. Zarówno w planach LOT-u, jak i polityków Prawa i Sprawiedliwości, LOT ma być wiodącym przewoźnikiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Budowa bazy w Budapeszcie to krok w realizacji tego planu.

LOT-owi szykował się też drugi bezpośredni konkurent na trasie dalekiego zasięgu z węgierskiego hubu. Otwarcie bezpośredniego połączenia z Budapesztu do Chicago zapowiedziały American Airlines - największa linia lotnicza na świecie. Pandemia pokrzyżowała plany ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej i AA wycofały się z połączeń z Krakowa, Pragi i Budapesztu do Chicago.

Fijoł zwraca uwagę, że Koreańczycy uplasowali się na pierwszym miejscu listy zagranicznych inwestorów w Polsce, jak również na Węgrzech. - Nasze samoloty do Seulu latają pełne i Korean Air musiał to zauważyć. Chcemy latać częściej, ale ogranicza nas też liczba pozwoleń, wynikająca z bilateralnych umów. Mamy pozwolenie na maksymalnie pięć rejsów z Polski do Seulu i cztery z Węgier, zdobyte cudem dzięki współpracy z rządami obu krajów - dodał Fijoł.

Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(62)
WYRÓŻNIONE
ze co?
2 lata temu
A czego bilety lotu sa takie drogie w porownani z innymi firmami?
Jarek k
2 lata temu
nie zrezygnujemy choćby miały latać puste samoloty, rząd i tak nas dofinansuje bo jesteśmy przecież narodowym przewoźnikiem, ekonomia nas nie dotyczy :)
a i tak
2 lata temu
rząd dopłaca do LOTU prawie miliard złotych rocznie, tylko o tym nie mówi
NAJNOWSZE KOMENTARZE (62)
Belmondo
2 lata temu
Do Bundestagu wejsc na obrady moze kazdy i sie przysluchiwac debatom, czyli ciaglym klotniom o wszystko co wazne i niewazne. Sprobujcie wejsc do tego warsiawaskiego "parlamenty" to was Milicja Antyobywatelska aresztuje-czyli po nowemu- zaczyma i zakuje w kajdany!
Belmondo
2 lata temu
Kiedys duzo latalem, bo musialem, taka byla praca, i stwierdzam, ze takiego dziadostwa jak LOT to nie spotkałem nigdzie w swiecie.Jak lecisz takim Lot Trupolewem 154? to wnętrze wyklejone jest papierowa tapeta i jak siedziałem tuz za kabina pilota -przed silnikami to ciale oddychaliśmy spalinami tych motorow odrzutowych. Ten samolot leciał do tej warsiawy pól pusty.
Belmondo
2 lata temu
Kogo maja te pierdoły interesować. W żadnym normalnym państwie kogo to obchodzi jak sie nazywa jakiś dyrektor ? Czy sie tu emocjonować?
Janek
2 lata temu
Niech by tak do Europy przyleciał Cebu Pacific Airlines albo Air Asia. Od razu by trochę świeżości i atrakcyjnych połączeń wprowadzili.
akad76
2 lata temu
Jaja sobie LOT robi - przelot do Nowego Jorku 30-09/20-10 jest tańszy z Budapesztu niż z Warszawy; ergo dla Węgra jest tańszy niż dla Polaka. I ta firma chce pomoc publiczną w Polsce dostawac ??
...
Następna strona