Sklep powstał na początku lat 90. i początkowo funkcjonował w mieszkaniu właścicieli. Jak wspomina Michał Ostrowski, jeden z właścicieli, warunki finansowe uniemożliwiały wynajęcie osobnego lokalu. – Jako uczeń podstawówki obsługiwałem telefon, byłem infolinią. Klienci przychodzili do naszego mieszkania. Zaczynaliśmy jako Biuro Handlowe Marek Ostrowski, a później zmienialiśmy nazwę kilkukrotnie, aż w 1999 roku narodził się Muzyczny.pl – wskazuje w rozmowie z "Gazetą Wrocławską".
W 1999 roku Muzyczny.pl stał się jednym z pierwszych internetowych sklepów w Polsce, co było rewolucyjnym krokiem. Choć stacjonarny punkt działał jeszcze przez wiele lat – początkowo we Wrocławiu, a później w Błoniu w gminie Miękinia – działalność przeniosła się głównie do sfery online.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dlaczego zamknięcie było konieczne?
Powodem zamknięcia sklepu była presja kosztowa i zmieniające się realia rynkowe. – Nie jesteśmy w stanie świadczyć usług na poziomie, do którego byliśmy przyzwyczajeni. Presja kosztowa i niskie marże sprawiły, że musielibyśmy zmienić model biznesowy, a to nie zgadza się z naszymi wartościami, czyli uczciwością i fachowym podejściem do klienta – wyjaśnia Michał Ostrowski.
Jednym z kluczowych problemów było pojawienie się dużych graczy na rynku. Internetowe domy towarowe, portale aukcyjne i markety spożywcze zaczęły oferować instrumenty muzyczne po cenach, które były niemożliwe do konkurowania dla małych sklepów.
Często udzielaliśmy fachowych informacji, ale klienci finalizowali zakupy gdzie indziej, wybierając najniższą cenę. Duże sieci zaczęły sprzedawać instrumenty taniej, niż my je kupowaliśmy – dodaje właściciel.