Lufthansa Cargo, niemiecki przewoźnik, rozpoczyna regularne loty frachtowe z Katowic do Frankfurtu. Jak informuje serwis wnp.pl pierwsze połączenie wystartuje 3 kwietnia. Loty będą odbywać się dwa razy w tygodniu, w czwartki i soboty, przy użyciu Airbusa A321F. Każdy lot umożliwi przewóz do 25 ton ładunku.
Nowa usługa skierowana jest głównie do firm spedycyjnych, a jej atutem jest możliwość szybkiego przeładunku w Frankfurcie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W Katowicach powstanie regionalny hub, który stanie się kluczowym centrum operacyjnym dla południowej i centralnej Polski oraz naszych południowych sąsiadów" - mówi w rozmowie z serwisem wnp.pl Wojciechem Ryglewiczem, dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią.
Katowice hubem cargo
Ponad 37 tys. ton lotniczego frachtu przeładowano w ub. roku na lotnisku Katowice. To drugi wynik w przewozach cargo w historii tego portu.
Władze katowickiego lotniska akcentują, że obsługa frachtu lotniczego jest ważną składową jego działalności. Na początku dekady przewozy cargo wzrosły w Pyrzowicach dwukrotnie - z 20 tys. ton w 2020 r., do ponad 40 tys. ton w 2022 r. Było to możliwe dzięki strefie cargo, która została oddana do użytku ponad osiem lat temu.
W terminalu cargo Katowice Airport oddziały prowadzą firmy kurierskie, jak DHL Express, UPS i FedEx, obsługując stamtąd całą południową Polskę.
W rekordowym dotąd 2022 r. katowickie lotnisko stało się jednym z hubów humanitarnych, przez który ze świata przylatywało wsparcie dla mieszkańców Ukrainy. Na pokładach samolotów lądujących w Pyrzowicach znajdowała się m.in. wysokoenergetyczna żywność, koce, materace, łóżka polowe, a w jednym z transportów - 20 cywilnych ambulansów.
Katowice Airport należy do największych lotnisk regionalnych w Polsce. W ubiegłym roku odprawiono tam 6,39 mln pasażerów; wcześniej rekordowy był 2023 r., gdy w Katowicach obsłużono 5,61 mln mln podróżnych. Katowice są krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.