Jak podaje agencja Reutera, niemiecki koncern Stada zapłaci za przejęte marki ponad 300 mln euro. Wśród przejętych marek leków są również te, dostępne w Polsce, jak Coldrex czy Venoruton.
Stada zamierza w ten sposób zwiększyć swój udział w europejskim rynku leków dostępnych bez recepty. Koncern chce rozwijać swoje portfolio o małe, lokalne produkty.
"Wierzymy, że to doskonała okazja do ożywienia i rozwoju marek konsumenckich" - powiedział agencji Reutera Peter Goldschmidt, dyrektor generalny Stada.
Zupełnie inną strategię przyjmuje koncern GlaxoSmithKline, który chce skupić się na działalności na rynku globalnym. Stąd decyzja o sprzedaży 15 marek leków.
Stada liczy na zamknięcie transakcji w drugim kwartale 2020 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl