Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Niemieckiej gospodarce brakuje tlenu. Spada produkcja. Półprzewodniki podtapiają branżę motoryzacyjną

27
Podziel się:

Nie milkną echa słabych wyników niemieckiej gospodarki w sierpniu. Eksperci za główny powodów stawiają problemy produkcji związane z brakami materiałowymi na rynku. Szczególnie bolesne są problemy z półprzewodnikami, które wykorzystane są np. w układach scalonych.

Niemieckiej gospodarce brakuje tlenu. Spada produkcja. Półprzewodniki podtapiają branżę motoryzacyjną
Niemiecki przemysł motoryzacyjny nie jest w stanie zaspokoić popytu (Adobe Stock, TRAIMAK.BY)

Niemcy nie odrobią strat spowodowanych pandemią w tym roku

Problemy niemieckiego przemysłu produkcyjnego odbiją się na wynikach całej niemieckiej gospodarki. Analitycy szacują, że PKB Niemiec wzrośnie zaledwie o 3,1 proc., informuje "Rzeczpospolita". Eksperci liczyli, że w 2021 roku uda się odrobić straty z załamania spowodowanego w ubiegłym roku pandemią COVID-19.

Niemiecka gospodarka złapała zadyszkę

Z danych opublikowanych w środę wynika, że zamówienia w niemieckim przemyśle spadły w miesiąc aż o 7,7 proc. - poinformowała agencja Reuters, powołując się na raport Federalnego Urzędu Statystycznego. Spadek jest większy, niż zakładali analitycy rynków. Jako jeden z powodów wskazywany jest spadek popytu z zagranicy.

Zobacz także: Pułapka taniego kredytu. Na to trzeba uważać

Produkcja samochodów i części samochodowych spadła o 17,5% w ciągu miesiąca, informuje Reuters. Biorąc pod uwagę dłuższy okres, to spadek w porównaniu do okresu przedpandemicznego oscyluje w okolicy 40 proc.

Półprzewodniki spowalniają produkcję aut

Niemieckie firmy motoryzacyjne mają ogromne trudności z zaspokojeniem popytu, który od początku roku wzrósł po pandemii. Głównym powodu braku mikrochipów i innych półprzewodników. Zdaniem, cytowanego przez Reutersa, szefa Daimler Truck Martina Daum – problemy z niedoborem części będzie wpływał na produkcję aut również w 2022 roku. - To jest walka o każdy układ scalony – podsumował sytuację Reutersowi Daum. Nie producenci mówią wprost – dostarczymy mniej produktów, choć popyt jest duży.

Lepiej będzie później niż wcześniej

Analitycy nie widzą też szans na szybkie odbicie i odwrócenie negatywnego trendu w niemieckiej gospodarce. Carste Brzeski z Ing powiedział Reutersowi, że poprawa "przyjdzie raczej później niż wcześniej". Eksperci są też zdania, że w momencie poprawy sytuacji na rynku materiałowym produkcja niemieckich firm wróci do normy.

Wyniki, choć niepokojące, to statystyki są ciągle znacznie lepsze niż rok wcześniej. W porównaniu z sierpniem 2020 zamówienia są o 15 proc. większe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
Andy
3 lata temu
Ta sytuacja pokazuje na ile niemieckie samochody są Made in Germany ;)
ad vocem
3 lata temu
A szparagi zebrane, czy jeszcze na polu?
Hulk
3 lata temu
A przypomnę,że 40% w Niemieckim PKB pochodzi z motoryzacji.....Ot i może być problem, bo nie będą mieli za co przekupywać polskich szpiclów szczujących na Polskę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (27)
Boo
3 lata temu
No prosze a żadnego brexitu nie mieli . I co teraz ?
Ot co
3 lata temu
Można znaleźć na Youtube film pokazujący ile tysięcy aut nowych nie sprzedanych zostało pociętych przez producentów niemieckich
Celo
3 lata temu
No to największy przemysł niemiecki po ewentualnym polexicie do zamknięcia. Niech unia lewaków kombinuje dalej.
1952 R.
3 lata temu
To nie brak półprzewodników rujnuje niemiecką gospodarkę ale pontonowcy o śniadej karnacji.
Suweren
3 lata temu
Te półprzewodniki to bardzo wygodna bajeczka do realizacji planówudziom którym się wydaje że są w stanie rządzić całym światem....
...
Następna strona