Podczas spotkania kierownictwa Orlenu z dziennikarzami padło pytanie o kwestie sponsoringowe. Pod koniec ubiegłego roku Orlen zrezygnował z finansowania Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na początku bieżącego roku spółka porzuciła sponsorowanie Formuły 1, a był to najwyższy kontrakt sponsorski w historii Polski, opiewający na co najmniej 50 mln zł za sezon. O tym, czy taki sam los może spotkać Polski Związek Piłki Nożnej, mówił prezes koncernu Ireneusz Fąfara.
Umowa Orlenu z PZPN "nierozwiązywalna"?
- Z umowy z PZPN nie możemy się wycofać. Ona jest tak skonstruowana, że jest praktycznie nierozwiązywalna - stwierdził.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fąfara po chwili doprecyzował, że zapisy umowy sprawiają, że Orlenowi nie opłaca się jej rozwiązywać. - Nie znam szczegółów, ale analizowaliśmy taką możliwość kilka razy - dodał.
Tymczasem jak ustalił portal WP SportoweFakty, w 2024 roku Orlen mógł wydać na sponsoring nawet 700 mln zł. "To efekt kontraktów podpisywanych w ostatnich miesiącach panowania Daniela Obajtka. Za prezesury obecnego europosła PiS wydatki w tym zakresie rosły szybko" - czytamy. Chodzi o wydatki nie tylko na sport, ale też na kulturę i media. Dokładne dane mamy poznać podczas prezentacji sprawozdania finansowego Orlenu w czerwcu.