Dla Amerykanów pewne są tylko trzy rzeczy: śmierć, podatki i cena zestawu z hot dogiem w Costco. Za przekąskę i napój klienci sieci sklepów płacą 1,50 dolarów – niezmiennie od 1985 r.
Logotyp kultowego hot doga trafił w koszulkę
Nic więc dziwnego, że pojawiają się pomysły na "uhonorowanie" takiej polityki firmy. Najnowszym z nich jest... koszulka z logotypem oferty sieci.
Jej autorem jest Jacob, artysta stojący za profilem Eaton Print Shop, na którym udostępnia on swoje projekty plakatów i nadruków na koszulki. W rozmowie z CNBC przyznał, że zrobił powyższą ilustrację w Photoshopie, gdyż nie znalazł nikogo, kto by to zrobił przed nim.
Projekt szybko "rozlał się" po internecie. Na samym TikToku osiągnął prawie 2 mln wyświetleń i ponad 240 tys. polubień. Internauci szybko zaczęli domagać się koszulek z nadrukiem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Koszulki rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Jacob nie pozostał im dłużny i od marca sprzedał setki t-shirtów i odbitek swojej grafiki. Ceny koszulek zaczynają się od niemal 23 dolarów. Odpowiada to cenie 15 zestawów hot dogów i napojów z dolewką.
Jak artysta tłumaczy sukces swojego projektu? W jego ocenie ludzie chcą nosić ubrania z hot dogiem, gdyż czują, że Costco to firma stojąca po ich stronie.
Wydaje się, że wszystko stale drożeje. Dlatego podnosi na duchu fakt, że firma staje w obronie swoich klientów, zamiast próbować ich oszukać na każdym kroku – stwierdził Jacob w rozmowie z CNBC.
Przedstawiciel Costco odmówił CNBC komentarza w tej sprawie.
"Zamorduję cię, jeśli podniesiesz cenę hot doga"
Craig Jelinek, prezes Costco, już wielokrotnie zapewniał w ostatnim czasie, że firma nie ma w planach podnoszenia ceny kultowego zestawu. Dla sieci handlowej jest to wręcz powód do dumy, że niemal od 40 lat udało jej się utrzymać stałą cenę zestawu.
Wiąże się z tym zresztą pewna anegdota, którą w 2018 r. opowiedział prezes. W czasie, gdy był jeszcze dyrektorem operacyjnym Costco, podczas spotkania z ówczesnym prezesem i współzałożycielem sieci Jimem Sinegalem miał namawiać go do tego, żeby podnieść cenę zestawu hot doga z napojem. – Tracimy na tej cenie – przekonywał swojego szefa Craig Jelinek.
Jeśli podniesiesz cenę hot dogów, zamorduję cię. Wymyśl, jak z tego wybrnąć – odpowiedział mu Jim Sinegal.
Zestaw oferowany za 1,50 dolarów przez Costco to hot dog ważący ćwierć funta (ok. 113 gramów) i napój gazowany z dolewką.