Chodzi o cukier w foliowym opakowaniu o wadze 1 kg, sprzedawany w Lidlu pod marką własną "Kuchnia Lidla". Portalspożywczy.pl wskazuje, że są sklepy, gdzie jest to jedyny rodzaj cukru w ofercie, co nie daje klientom alternatywy. Zwraca też uwagę, że w ostatnich latach coraz powszechniejsze jest odchodzenie od foliowych opakowań w trosce o ochronę środowiska.
Serwis poprosił Lidla o wyjaśnienie.
Jak się okazuje, takie opakowanie wynika wyłącznie z technologii, którą dysponuje producent.
Cukier ten pochodzi z kraju spoza Unii Europejskiej. Biorąc pod uwagę nasz cały asortyment, obecnie mamy w swojej ofercie handlowej kilka produktów od ukraińskich producentów, z którymi kontrakty podpisane były kilka miesięcy temu w celu wsparcia ukraińskiej gospodarki w czasie wojny. Dążymy do niemarnowania żywności, dlatego zamierzamy spełnić warunki wcześniej podpisanych umów z należytą starannością - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidla.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cukier liderem inflacji
Cukier zasłużył na miano lidera inflacji. Główny Urząd Statystyczny wylicza, że w marcu ceny cukru w sklepach wzrosły o 81,5 proc. względem ubiegłego roku. Jednak gdy zmienimy perspektywę na luty 2023 r., to w skali miesiąca produkt ten potaniał o 0,7 proc.
"Jednak w związku z zawirowaniami na światowych giełdach trudno oczekiwać, żeby jego ceny w najbliższym czasie były stabilne" - zwraca uwagę portalspożywczy.pl. Ceny cukru - jak podaje Bloomberg - rosną na giełdach w Nowym Jorku i Londynie.
Tradycyjnie ceny cukru są wyższe w sezonie letnim, gdy na większą skalę jest on wykorzystywany do przygotowywania przetworów z owoców po zbiorach.