Biura rzeczy znalezionych Polregio działają w 14 województwach. Wśród nietypowych zgub przewoźnik wymienia dywan, saksofon, skrzypce, gitarę, garnitur czy pierścionek zaręczynowy.
Przewoźnik wyjaśnił, że zazwyczaj przedmioty trafiają do biur poprzez pracowników obsługi pociągów, a czasami przez innych pasażerów. Biura starają się zidentyfikować właściciela przez numer telefonu czy adres e-mail, jeśli takowe są przy przedmiocie.
Jak uzyskać informację o zagubionym przedmiocie? Polregio wyjaśniło, że numery do wszystkich biur dostępne są na stronie internetowej spółki, a także na wszystkich stacjach i przystankach, na których zatrzymują się jej pociągi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak odzyskać zgubioną rzecz w pociągu?
Aby odebrać przedmiot, należy zwrócić się do biura właściwego województwa, a dowód zakupu lub inny dokument własności pozwoli na szybką identyfikację zguby i uprości jej odebranie.
Gdy nie posiadamy dowodu zakupu, potrzebny może być dokładny opis poszukiwanej rzeczy (np. podanie cech szczególnych), terminu i przybliżonej godziny zgubienia i trasy podróży. Zaznaczono, że im dokładniejsze informacje podamy, tym większa szansa na odzyskanie własności. Warunkiem odbioru jest okazanie dokumentu tożsamości.
Mandaty w PKP dla seniorów. Wystarczy jeden błąd
Poinformowano w komunikacie, że zguby oczekują w biurach przez trzy dni (liczone od dnia znalezienia), a po tym terminie "dokumenty są przekazywane policji, a przedmioty o wartości przekraczającej 100 zł trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych przy najbliższych starostwach powiatowych". Reszta rzeczy podlega komisyjnemu zniszczeniu - dodano.