Amerykański gigant Nike poinformował o planach zredukowania liczby miejsc pracy, uproszczenia swojej oferty produktowej oraz zwiększenia wykorzystania technologii automatyzacyjnych.
Te działania mają na celu osiągnięcie oszczędności w wysokości 2 mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat. Decyzja ta jest reakcją na obserwowany spadek sprzedaży – pisze theguardian.com.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Niewielki wzrost sprzedaży to za mało
Jak czytamy na brytyjskim portalu, informacja o redukcji miejsc pracy i uproszczeniu oferty produktowej pojawiła się po tym, jak Nike poinformowało o niewielkim wzroście sprzedaży o 1 proc. do 13,4 mld dolarów w ciągu trzech miesięcy do 30 listopada. Po uwzględnieniu wpływu kursów walut sprzedaż spadła o 1 proc. Mimo to, marże zysku były wyższe, co przełożyło się na wzrost zysków o 19 proc. do 1,6 mld dolarów.
Sprzedaż produktów Nike wzrosła na rynku chińskim, jednak spadła w Europie i Stanach Zjednoczonych. Globalna sprzedaż marki Converse, należącej do grupy Nike, spadła o 11 proc., podczas gdy sprzedaż produktów marki Nike wzrosła o 1 proc. - pisze portal.