Rosną koszty świadczeń pracowniczych w Grupie Dino Polska. Jak informuje portal dlahandlu.pl, koszty świadczeń pracowniczych wzrosły o 554,3 mln zł, czyli o 35,1 proc., do 2 132,2 mln zł w 2022 r. w porównaniu z 1 577,9 mln zł w 2021 r. Ma to z wiązek z większym zatrudnieniem w grupie. Na koniec grudnia 2021 r. zatrudnionych było 32 426 osób, a na koniec ubiegłego roku już 37 386.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dino rośnie w oczach
Wzrosły też koszty ogólnego zarządu, dodaje portal. W 2022 r. wyniosły 143,2 mln zł. W porównaniu do 2021 r. wzrosły o 25,9 mln zł (wzrost o 22,1 proc.). W 2021 wyniosły one 117,3 mln zł. Jak dodaje portal dlahandlu.pl, stosunek kosztów ogólnego zarządu do przychodów ze sprzedaży wyniósł w 2022 r. 0,7 proc. i był tym samym na niższym poziomie niż w 2021 r. (wtedy wyniósł 0,9 proc.).
Świetne wyniki Dino w 2022 roku
Sieć Dino Polska od marca 2022 r. do marca 2023 r. otworzyła 330 nowych sklepów – wynika z komunikatu prasowego firmy. Tym samym na koniec poprzedniego miesiąca posiadała ona 2210 punktów, a jeszcze rok wcześniej – 1880.
W całym 2022 r. Dino miało 19.801,6 mln zł przychodów (wzrost o 48,2 proc. rok do roku), 1.837,9 mln zł EBITDA (wzrost o 44,6 proc. rdr) i 1,132,1 mln zł zysku netto (wzrost o 40,6 proc. rdr).