Seria gier Pokémon jest jedną ze sztandarowych produkcji japońskiej firmy Nintendo, która tworzona jest w ramach franczyzy. Trzy lata temu postawiono na rozwój serii, kiedy wydano Pokémon Sword i Pokémon Shield, a w 2021 r. premierę miały dwie części - Brilliant Diamond i Shining Pearl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W trzy dni wyprzedano miliony gier
Nowe odsłony Pokémonów - Scarlet i Violet - miały swoją globalną premierę 18 listopada. W ciągu trzech dni sprzedano 10 mln egzemplarzy, co stanowi dotychczasowy komercyjny rekord dla producenta. O swoim sukcesie firma Nintendo poinformowała w czwartek, 24 listopada. CNBC przypomina, że dwa miesiące temu premierę miała inna pozycja - Splatoon 3. Z kolei ta gra, również opracowana na konsolę Switch, osiągnęła rekord sprzedaży w Japonii.
- Z nowymi Pokémonami Nintendo osiągnęło rzadki wyczyn wśród wszystkich firm z branży gier wideo. Firma zdobyła dwa kasowe sukcesy w trudnym 2022 r., kiedy sprzedaż gier wyhamowała - powiedział Serkan Toto, dyrektor generalny firmy konsultingowej Kantan Games w rozmowie z CNBC.
Ekspert podkreśla, że to może nie być koniec sukcesów firmy. Toto przypomina, że w maju 2023 r. planowana jest premiera innej kluczowej gry, jaką jest The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Branża gier była w rozkwicie
CNBC przypomina, że za sprawą pandemii COVID-19 branża gier wideo przeżywała rozkwit. W latach 2020 i 2021 wzrostowej tendencji sprzyjał ogólnoświatowy lockdown. Ten rok przyniósł delikatny spadek, ale mimo to firmy odnotują sukcesy kasowe.
Nie tylko Nintendo może cieszyć się sukcesem sprzedażowym. Z kolei firma Sony poinformowała, że w ciągu tygodnia od premiery God of War Ragnarok na konsolę Play Station wyprzedano ponad 5 mln kopii.
Sukcesy na polu sprzedaży gier spowodowały, że firmy zyskują na wartości. CNBC zauważa, że akcje Nintendo wzrosły w tym roku o 11 proc., a Sony o 2 proc.