Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego AOW rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podawała Interia, miałby zostać ogłoszony przetarg na projekt i budowę. Budowa A50 i S50 stanowiących obwodnicę Warszawy na zachód od stolicy, to jedna z kluczowych inwestycji w Polsce na najbliższą dekadę.
Nowa autostrada w Polsce. GDDKiA zabiera głos ws. A50
Chodzi o zupełnie nową autostradę (prawie 100 km) i drogę ekspresową (165 km), które mogą zostać poprowadzone po śladzie istniejącej już drogi krajowej nr 50.
Autostrada A50 została dopisana do sieci autostrad i dróg ekspresowych w drodze rozporządzenia z września 2019 roku. Docelowo ma przejąć ruch tranzytowy z drogi ekspresowej S2. Jak poinformowała niedawno Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obecnie projektanci pracują nad wytyczeniem możliwych wariantów przebiegu S50 i A50 po zachodniej stronie Warszawy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Jesteśmy na początkowym etapie opracowywania dokumentacji potrzebnej do wskazania wariantów przebiegu drogi i wskazania jednego z nich jako preferowanego we wniosku o decyzję środowiskową. Dla wschodniej części ringu, od S7 do S7, jeszcze nie ogłosiliśmy przetargu na wykonawcę dokumentacji projektowej potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowe" – informowali drogowcy, cytowani przez serwis Interia.pl.
Autostrada A50 jest uwzględniona w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku). Zważywszy na wczesny etap prac koncepcyjnych i projektowych, budowa nowej autostrady mogłaby ruszyć za kilka lat.