Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Nowe drogi w Polsce. Do końca roku 200 km do zakontraktowania

41
Podziel się:

Zakres prac na polskich drogach ma się rozszerzyć. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że do końca 2021 roku ogłosi przetargi na zadania o łącznej długości ponad 200 km.

Nowe drogi w Polsce. Do końca roku 200 km do zakontraktowania
Od początku roku GDDKiA podpisała w sumie 34 umowy (GDDKIA, GDDKIA)

Pomimo pandemii na drogach w Polsce nieprzerwanie trwają roboty. Od początku roku GDDKiA podpisała w sumie 34 umowy dotyczące prac drogowych na łącznej długości blisko 418 km. Wartości tych umów to około 12,8 mld zł.

Do tego ogłosiła przetargi na 13 odcinków nowych dróg o łącznej długości 122 km i wartości 5,9 mld zł. Do końca roku, zgodnie zapowiedziami GDDKiA, liczba ta ma wzrosną o kolejne 200 km.

Ruszył także przetarg na kontynuację realizacji odcinka S61 Łomża Zachód - Kolno o długości 12,9 km.

Zobacz także: Orange_Razem dla Planety

"Obecnie w toku mamy postępowania przetargowe na 21 odcinków, z czego 20 zadań o długości ok. 246 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych, a jedno zadanie o długości ok. 3 km w ramach PB100" - wylicza Generalna Dyrekcja.

W grze wciąż pozostają otwarte postępowania m.in na obwodnice Kołbieli, Strykowa, Chełmca, drugi odcinek obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej czy łącznika północnego do obwodnicy Opatowa.

Wciąż wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty na wybudowanie kolejnych ekspresówek: S74 od Mniowa do Kielc, S1 na trasie Bieruń i Oświęcim, S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem, czy fragment S19 Babica - Jawornik, oraz cztery odcinki S10 między Bydgoszczą a Toruniem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(41)
WYRÓŻNIONE
Jarek
3 lata temu
a kiedy skończą ten cyrk koło Polkowic?
z netu
3 lata temu
Gdy w grudniu dzielono pieniądze z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, woj. wielkopolskie dostało na drogi... 0 zł. Podkarpacie, gdzie rządzi PiS - 100 mln zł.
nil
3 lata temu
no tak!!! to druga metoda OGŁUPIANIA suwerena pierwsza?? PODPISALI umowę?" druga "OGŁOSIMY PRZETARG " trzecia "MAMY W PLANACH " kto bedzie pamiętał czego dotyczyły te " BREDNIE " ważne by karta była w urnie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (41)
Dager
3 lata temu
Byle ci zlodzieje z Platformy Oszustow nie doszli do wladzy bo znowu bedzie rozkradanie państwa. Juz jeden Sławuś Lolo Pindolo na Ukrainie drogi pobudował
Prędki
3 lata temu
No niech budują , będą mogli szybciej zająć Europę ci szybcy
Alojz
3 lata temu
I porównać to do tego ile zbudowali poprzednicy. PiS wstyd.
Ludw_K
3 lata temu
Stale słyszę o nowych drogach i zawsze wtedy ogarnia mnie "szewska pasja". Jako mieszkaniec Katowic często jeżdżę do Wisły, w celach rekreacyjno-turystycznych, jak też będąc miłośnikiem folkloru na największą tego typu imprezę w Polsce, a mianowicie Tydzień Kultury Beskidzkiej. Podobny problem mają też miłośnicy narciarstwa oraz dojeżdżający na inne imprezy kulturalne z wielu miast Górnego Śląska. Od ponad dwóch lat (!!!) na terenie Wisły, częściowo Ustronia trwa remont kilkukilometrowego odcinka DW941. Dwa lata temu (nie wiem jak później) na czas imprez kulturalnych i sportowych w Wiśle remont wstrzymywano i w prowizoryczny sposób umożliwiano normalny, tylko nieco spowolniony ruch na tym odcinku. W tym roku już nie i np. dnia 26.08 b.r. przejazd ok. 4,5km odcinka zajmował 45 min. Ruch tam kierowany jest ręcznie i na dwóch odcinkach czas otwarcia dla jednego kierunku i zamknięcia dla przeciwnego wynosi ok.20 min. Poza godzinami szczytu jest sterowany sygnalizacją świetlną i wówczas jest trochę lepiej. To nie wszystko, bowiem po zmierzchu nie działa tam oświetlenie co znacznie utrudnia jazdę, gdyż nie ma oczywiście na jezdni namalowanych żadnych linii, a zjechanie na bok z asfaltu grozi zablokowaniem i uszkodzeniem pojazdu. Uważam, że jest to sytuacja skandaliczna (używając najłagodniejszego określenia) i to z wielu względów. Po pierwsze tak długi okres remontu krótkiego odcinka, po drugie prowadzenie go jednocześnie na zbyt długim odcinku zamiast np. kolejno na odcinkach 500 metrowych lub 1km., po trzecie nie wykonanie tymczasowego dobrego oświetlenia tej drogi. Do tego (przypadkowo?) w tym samym czasie remontowana jest linia kolejowa do Wisły i całkowicie zawieszono na niej ruch pociągów. I wreszcie najważniejsze - zakończenie remontu praktycznie nie usprawni ruchu i nie skróci czasu dojazdu do Wisły. Czasu, który na przestrzeni ostatnich lat i tak znacznie się wydłużył. Na większej części drogi DK81 budowanej kiedyś jako trasa szybkiego ruchu obowiązują ograniczenia prędkości do 70km/h. Niedawno wybudowano nową obwodnicę Ustronia (to już DW941), ale jako drogę jednojezdniową i taką będzie też obecnie z takim "mozołem" remontowany jej odcinek w Wiśle. Na obwodnicy Ustronia obowiązuje limit 60km/h, a na odcinku dwujezdniowym 70km/h. Odcinek dwujezdniowy ostatnio został skrócony, mieszkańcy domagali się bowiem budowy sygnalizacji na skrzyżowaniu w pobliżu os. Manhatan, bo było tam bardzo niebezpiecznie, zamiast sygnalizacji wprowadzono "usprawnienie" polegające na zwężeniu drogi do jednego pasa dla każdego kierunku. W czym Wisła i tzw. Trójwieś są gorsze od Zakopanego? Ba, w Wiśle jest przecież Pałacyk Prezydencki, z tym, że przy nim jest lądowisko dla helikopterów.
MILIARD W ROZ...
3 lata temu
skończcie sie wymądrzać ... po budowała bogatym i (nie rzadko uwikłanym ) pis buduje biedzie ( nieprącujacej )słodkie zycie takie realia ... mam nadzieje ze kiedyś staną na siebie na wzajem i sie wybiją do 0 BO OBIE PARTIE TAK JAK KOMUCHY (PSL ZSL I SLD )PSUJA TEN KRAJ
...
Następna strona